سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
شیدای اصفهانی
عاشق آسمونی
علیرضااحسانی نیا:فرزانگان امیدوار
ازهردری-از هر کجا
جزیره علم
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
نظرمن
سارا
.:: بوستان نماز ::.
مُهر بر لب زده
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
کانون فرهنگی شهدا
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
کودک ونوجوان
سارا احمدی
.: شهر عشق :.
یادداشتهای فانوس
نور اهلبیت (ع)
باستان شناسی
برادران شهید هاشمی
مجله مدیران
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
زشت است بی تو زندگی زیبای عالم
سیاه مشق های میم.صاد
ورزشهای رزمی
مهاجر
مکاشفه مسیح
لــعل سـلـسـبیــل
عدالت جویان نسل بیدار
صدای مردم نی ریز
جامع ترین وبلاگ خبری
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
رودخور
بهمن یاراحمدی
مناجات با عشق
فقط من برای تو
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
*غدیر چشمه همیشه جاری*
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
دوست خوب
دوستانه
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
در محضر صاحبدلان
ورزشی
نگاه نو
معرفی نخل خلیج فارس
یاراحمدی
آباده
رودخور طبیعتی زیبا
انتخابات مجلس نیریز
نظرسنجی انتخابات مجلس
میثم علمدار
حامیان دکتر رضا صداقت ماه ترین
استاد طالبی
اینجا رفسنجان
استاد اسدنیا
عاشق کربلا
اشعار قدیم و جدید
وب شعر
بچه های قطاربنه
رضا یاراحمدی
استاد تقوی
جواد سعادت
بلوچ دانشگاه کار
مسلم پرویزی
مجمع فرهیختگان بخش قطرویه
نی ریز پرس
نبض نی ریز
تو چی فکر می کنی
فروشگاه فایل بلبل

رئیس جمهوری که 90 درصد حقوق خود را می بخشد

عصر خبر: رئیس جمهور اروگوئه 90 درصد از حقوق دریافتی اش را به فعالیت های خیریه اختصاص می دهد.به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن، "خوزه موخیکا" رئیس جمهور این کشور واقع در آمریکای لاتین ماهانه 12 هزار و 500 دلار حقوق می گیرد و همچنان مالک یک دستگاه خودروی فولکس واگن است.او همچنین دستور داده بخشی از کاخ ریاست جمهوری اروگوئه را برای بی خانمان ها اختصاص دهند.مطبوعات آمریکای لاتین نوشته اند: با نزدیک شدن به فصل زمستان که در آمریکای جنوبی به شدت سرد است رئیس جمهور اروگوئه پیشنهاد کرده است در صورتی که مراکز تعیین شده برای ارائه خدمات به بی خانمان ها کافی نباشد، از ساختمان های کاخ ریاست جمهوری استفاده شود.او هنگامی این تصمیم را گرفت که از همه مراکز پوشش دهی بی خانمان ها بازدید کرد و پس از برآورد تعداد آنها آگاه شد که تعداد بی خانمان ها از ظرفیت مراکز خدمت رسانی کمتر است.او قبل از این در روز 24 ماه می گذشته نیز در کاخ ریاست جمهوری به یک زن و فرزندانش پناه داد تا سازمان های امداد اجتماعی به کمک آنها برسند.کاخ ریاست جمهوری در اروگوئه ساختمان مجلل و بزرگی است اما از زمان به قدرت رسیدن چپگرایان در این کشور یعنی "تاباری باسکس" رئیس جمهور سابق تاکنون به مرور، از مساحت کاخ ریاست جمهوری کاسته شده و هم اکنون به محدوده کوچک تری تبدیل شده است."موخیکا" نیز پس از رسیدن به قدرت همچنان به شیوه رئیس جهور قبلی ادامه داد و صرفه جویی اقتصادی بیشتری را در هزینه های دستگاه ریاست جمهوری اعمال کرد.همچنین در حالی که مجله آمریکایی فوربس گزارش هایی را درباره ثروتمندترین پادشاهان و سران کشورهای جهان را منتشر می کند،  موخیکا در صدر فقیرترین سران کشورها قرار دارد.موخیکا ماهانه 12هزار و 500 دلار حقوق دریافت می کند اما وی 90 درصد از این حقوق را برای فعالیت های خیریه اختصاص می دهد و تنها 1250 دلار را برای خود نگه می دارد.او منزل مسکونی بسیار معمولی و خودروی فولکس واگن دارد. قیمت خودروی رئیس جمهور اروگونه بیش از 2 هزار دلار نیست.موخیکا می گوید که ماهانه  1250 دلار برای او کفایت می کند زیرا اکثریت شهروندان اروگوئه با حقوق های ماهانه به مراتب کمتری زندگی می کنند.البته رئیس جمهور اروگوئه این اقدامات را در سکوت کامل انجام می دهد و از تبلیغاتی کردن آنها خودداری می کند. او بسیار کم در رسانه ها حضور می یابد اما ارتباطش را با مردم کشورش حفظ کرده و بیش از سران قبلی، با آنها نزدیک است.اروگوئه کشور کوچکی واقع در جنوب شرقی آمریکای جنوبی و پایتخت آن شهر مونته‌ویدئو است. زبان مردم اروگوئه اسپانیولی است.این کشور 176 هزار و 215 کیلومتر مربع مساحت و سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

خوزه موخیکا کیست؟براساس متن منتشر شده در ویکی پدیا، خوزه موخیکا عضو سابق جنبش ملی آزادسازی توپاماروس است که در سال 2009 در انتخابات ریاست جمهوری کشور اروگوئه به پیروزی دست یافت.موخیکا در دهه‌های 1960 و 1970 به عنوان یک شبه نظامی در انقلاب مسلحانه برعلیه دولت راست گرای وقت شرکت کرد. او که پانزده سال از عمر خود را در زندان به سر برده است در سال 1985 مورد عفو قرار گرفت. موخیکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 به عنوان نماینده کنگره، سناتور و وزیر کشاورزی فعالیت کرده‌ بود.

 


» نظر

تاکید مقام معظم رهبری:همه باید قانون را فصل الخطاب بدانند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز به کار نهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اولویت‌های کشور باید احصاء شود و جایگاهی شایسته را در اهتمام به قانون‌گذاری بیابد، تصریح کردند: همه باید قانون را فصل‌الخطاب بدانند.متن‌ این‌ پیام‌ که‌ توسط حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ محمدی‌ گلپایگانی‌ رئیس‌ دفتر رهبری‌ در مراسم افتتاحیه در مجلس شورای اسلامی قرائت‌ شد، به این‌ شرح‌ است‌:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

گشایش نهمین دوره ی قانونگذاری در جمهوری اسلامی – به خواست خداوند حکیم و قدیر- پیام پرقدرتی است که ملّت ایران، جهان معاصر را با آن مخاطب میسازد و حقایق ماندگاری را در حافظه ی افکار عمومی ملتها ثبت میکند. پیروزیِ عزم ملی بر حجم انبوه دشمنی ها؛ ساختِ استوار و مستحکمِ نظام برخاسته از انقلاب اسلامی؛ نقش یگانه و بی بدیل ایمان و بصیرت در شکل دهی به مسیر زندگی و سرنوشت یک ملت؛ و آنگاه، تصویر راستین از ملتی که برای نخستین بار،‌مردمسالاری اسلامی را نه با زبان، که با مجاهدت دشوار خود به میدان آورده و دعویِ انزوای دین از زندگی اجتماعی را باطل ساخته، از جمله ی این حقائق اثرگذار و ماندگار است.موفقیِّت ملّت ایران در فرستادن این پیام روشنگر و پرمغز به افکار عمومی جهان، لطف دیگری است از سوی خدای توانا و مهربان که در طول این مسیر پرچالش، همواره یاری و رهنمائی خود را مبذول داشته و هرگز این ملت مؤمن و مجاهد را تنها نگذاشته است. با همه ی وجود، خدای عزّوجلّ را سپاس میگویم و پیشانی سپاس و ستایش بر درگاه عظمت او میسایم.همچنین واجب میدانم که با دلی سرشار از تکریم و قدرشناسی، به ملّت بزرگ و تاریخسازِ ایران درود فرستم و حضورِ بهنگام آنان را در عرصه ی این آزمون که مانند همیشه، نمایشگر بصیرت و اعتماد به نفس و شناختِ درستِ زمانه بود، سپاس گویم.و نیز وظیفه ی خویش میدانم که از مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در وزارت کشور و شورای محترم نگهبان و از دستگاههای کمک کننده بویژه رسانه ی ملّی و مأموران نظم و امنیت و جریانها و شخصیتهای دینی و سیاسی که هر یک به سهم خود در برپائی این حماسه ی همگانی نقش آفریدند، قدردانی و تشکر کنم.همچنین لازم است از عموم نمایندگان مجلس هشتم و رئیس و هیئت رئیسه محترم آن، بخاطر خدماتی که در دوره ی مسئولیت خویش بر آن توفیق یافتند، صمیمانه تشکر کنم.
اکنون در طلیعه ی مجلس نهم، اصلی ترین توصیه ی این جانب به نمایندگان محترم آن است که در جایگاه خطیری که با رأی مردم به دست آورده اند، تنها به مسئولیت الهی و اَدای وظیفه ی سنگین نمایندگی از ملّت بیندیشند و انگیزه ها و حُب و بُغض های شخصی و گروهی و طائفی و محلی را در قانونگذاری که مهمترین وظیفه ی مجلس شورای اسلامی است و نیز در نظارت بر اجرای قانون و البته نیز در موضعگیریهائی که فضای کشور را تحت تأثیر قرار می دهد، دخالت ندهند. در صدر این همه،‌قانون قرار دارد. قانون باید کارآمد، روزآمد، شفاف، معطوف به نیازهای عمومی و تأمین کننده ی منافع ملی باشد. در دهه ی پیشرفت و عدالت، همه ی قوانین باید به تحقق این دو شاخص عمومی کمک کند و با نگاه بلندمدت، گستره ئی هر چه طولانی تر و پهناورتر داشته باشد. اولویتهای کشور باید احصاء شود و جایگاه شایسته را در اهتمام به قانونگذاری بیابد.مجلس شورای اسلامی یک رکن اساسی کشور و نظام اسلامی است؛ همه ی آنچه در نظام اسلامی برجسته و شاخص است باید در مجلس تبلوُر و انعکاس یابد؛ ایمان، شجاعت، پیشگامی، ایستادگی بر مبانی نظام، ایستادگی در برابر دشمنان، روزآمدی و نوآوری، وحدت و انسجام ملی، کار و تلاش فداکارانه، به میدان آوردن همه ی ظرفیت فردی و جمعی، نشانه هائی است که میتوان یک مجلس موفق را با آن شناسائی کرد.
همکاری حقیقی و صمیمی با قوای دیگر و پرهیز از چالشهای ناموجّه نیز یک شاخص مهم دیگر و دارای سهمی تعیین کننده در اتحاد ملّی است، که دلسوزان کشور همواره بر آن پای فشرده و منافع عمومی و وجاهت چهره ی ملّت ایران در چشم جهانیان را در گرو آن دانسته اند. این توصیه عیناً به دیگر قوای کشور و همه ی اشخاص و نهادهای مسئول نیز متوجه است. همه باید قانون را فصل الخطاب بدانند.این جانب در دوره های گذشته ی مجلس توصیه هائی را به عرض نمایندگان محترم رسانده و ادای وظیفه ی الهی را که مسئولیت آنان در این دنیای زودگذر و در پیشگاه عدل بی اغماض خداوند در نشأه ی آخرت است، یادآور شده ام. اینک نیز شما نمایندگان محترم را به آن عرایض مخلصانه ارجاع میدهم.

در پایان با سلام و تحیات بر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و دیگر پیامبران و بر امامان معصوم علیهم السلام و بر حضرت ولی الله اعظم روحی فداه، و نیز با درود بر ارواح طیبه ی شهیدان و روح مطهر امام شهیدان، سخن را به انجام میرسانم و توفیق و هدایت و یاری خداوند را برای همه ی شما مسألت می کنم.

 

والسلام علیکم و رحمه الله

سیدعلی خامنه ای
7/خرداد/1391


» نظر

شغل سالم انتخاب کنیم

سلامت شغلی از جمله فاکتورهایی است که برای انتخاب شغل باید مورد توجه قرار بگیرد.
به گزارش ایسنا، در این گزارش 16 شغل معرفی شده است که هشت تای آن در زمره بدترین‌ها و هشت تای دیگر در زمره بهترین شغل‌ها برای سلامتی افراد است.

 

بدترین شغل‌ها برای سلامتی:

مشاغل پشت میزی: تحرک ناکافی در طولانی مدت می‌تواند آثار زیانباری برای سلامتی به همراه داشته باشد.آتش‌نشانی/افسران پلیس: در هر دو شغل جراحت زیادی به فرد وارد می‌شود و مرگ و میر در این دو شغل بالاست.کارگران دستی: این افراد با اشیاء سنگین و ماشین‌آلاتی سر و کار دارند که برای سلامتی آنها تهدید جدی به حساب می‌آید.وکالت: وکلا از استرس بسیار بالایی و رنج می‌برند و در مقایسه با افراد معمولی بیشتر افسرده می‌شوند.کارگران شیفتی مراکز درمانی: این افراد که برای سلامتی دیگران تلاش می‌کنند، خود در معرض آسیب قرارد ارند.کارمندان بخش‌های خدماتی و خرده‌فروشی‌ها: این افراد از نظر دسترسی به امکانات درمانی همچون بیمه وضعیت مناسبی ندارند.سربازان: این حرفه در سال 2012 از سوی موسسه CareerCast     به عنوان استرس‌زاترین شغل شناخته شد.رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی: بر اساس اعلام یک نهاد مطالعاتی رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی در معرض بیماری و آسیب‌های زیادی قرار دارند.

 

بهترین شغل‌ها برای سلامتی:

مربی ورزشی: حتما می‌دانید که این شغل ارتباط مستقیمی با سلامتی دارد.مهندس نرم‌افزار: بر اساس اعلام careerCast افرادی که در این شغل فعالیت می‌کنند در زمره شادترین افراد هستند.گل فروش: بودن در کنار گل و گیاه کمک زیادی به بهبود سلامتی شما می‌کند.کارمندان بیمه: بیمه درمانی که توسط کارفرما حمایت شده است یکی از رموز سلامتی در محیط‌های شغلی به شمار می‌رود.متخصص بهداشتی: افرادی که در این شغل فعالیت می‌کنند استرس پائینی را در مقایسه با دیگر مشاغل تحمل می‌کنند.کارمندان دولت: کارمندان دولتی اغلب مزایای زیادی را در مقایسه با کارمندان بخش خصوصی دریافت می‌کنند که از آن جمله می‌توان به پکیج‌های مخصوص تعطیلات اشاره کرد.معاون اجرایی: افرادی که در این حرفه مشغول به فعالیت هستند کمترین میزان جراحت و استرس را تحمل می‌کنند.کارمندان مشاغل کوچک: اگرچه ممکن است کار کردن در سازمان‌های بزرگ حقوق و مزایای بهتری داشته باشد، اما مشاغل کوچک آسیب کمتری به سلامت شما وارد می‌کنند.

 


» نظر

درد دل های پدر سردار شهید محمد جهان آرا

سوم خرداد، دفاع مقدس، خرمشهر، عملیات بیت المقدس و همه واژه‌های مشابه آن با نام جهان آرا گره خورده است. «سید هدایت جهان آرا» با همان لهجه شیرین جنوبی این روزها خسته‌تر و شکسته‌تر به نظر می رسد، فوت همسر ضربه سنگینی به او وارد کرده است. او پدر 3 شهید و دو جانباز است، 38 سال در خرمشهر زندگی کرده و زمانی که دشمن به این شهر حمله می کند او در تمام این 45 روز به عنوان نیروی تدارکاتی آذوقه را از خوزستان به مسجد جامع خرمشهر می‌آورده است. او گفت:«من 13 فرزند دارم،پنج دختر و هشت پسر. همه آنها به نحو شایسته‌ای پرورش یافته‌اند و همه این‌ها را مرهون زحمات همسرم هستم. نبودنش داغ سنگینی برای من است. قبل از انقلاب هرکدام از پسرهایمان در شهری زندانی و تبعید بودندو همسرم با تحمل شرایط بسیار سختی به دیدن آنها می رفت.»روز اول جنگ همسر و دختر جهان آرا در اثر انفجار یک خمپاره به شدت مجروح می شوند و دختر وی یک پایش را از دست می‌دهد.

وقتی محمد شهید شد


هنگام حمله عراق خیلی‌ها حاضر نشدند شهر را ترک کنند؛ رزمنده‌ها 45 روز فقط با 3 هزار نفر جلوی 400 تانک و لشکر مسلح صدام مقاومت کردند. پس از 45 روز، مقاومت در خرمشهر شکست و آبادان محاصره شد. امام دستور دادند که حصر آبادان باید شکسته شود و «بنی صدر» را برکنار کردند. نیروهای کمکی به کمک جهان‌آرا آمدند و درعملیاتی حصر آبادان را شکستند.پس از این پیروزی 4 فرمانده به دعوت امام به تهران می‌رفتند که هواپیمایشان در کهریزک سقوط کرده و همه آنها شهید شدند.پدر شهیدان جهان‌آرا ادامه داد: محسن 29 سال داشت و 2 سال از «محمد» بزرگ‌تر بود. در عملیات از اهواز به سمت خرمشهر می‌رفت که در جاده آبادان اسیر شد و دیگر نه جسدش را دیدیم نه خودش را. فقط خبردار شدیم که عراقی‌ها وقتی فهمیده‌اند برادر «محمد علی» است خیلی اذیتش کرده‌اند.«سیدعلی» پسر کوچکم هم 22 ساله بود که سال 56 توسط ماموران ساواک دستگیر شد تا از طریق او بتوانند «محمد علی» را پیدا کنند. مدتی از دستگیری‌اش گذشت و اجازه ملاقات نمی‌دادند تا اینکه پس از کلی جست‌وجو مطلع شدیم در بهشت زهرا دفن شده است. آن زمان کسی به ما نگفت چطور او شهید شد اما پس از انقلاب مطلع شدیم که از او آدرس مخفیگاه محمد را می‌خواستند و با اتو بدنش را آنقدر سوزاندند که بچه‌ام کشته شد. پدر شهید جهان آرا گفت: وضع خرمشهر الان خوب نیست. نصف خرمشهر خرابه است. با توجه به گذشت این همه سال از جنگ، خرمشهر هنوز آب آشامیدنی و گاز ندارد. تازه سوم خرداد سال گذشته آب خرمشهر ـ آبادان را افتتاح کردنداما بازهم شهر آب آشامیدنی مناسب ندارد.

به داد مردم برسید


وی که به شدت نگران معیشت مردم آنجاست افزود: ما همین حالا در خرمشهر حدود 25 هزار جوان بیکار داریم و 200 دختر داریم که منتظر جهیزیه هستند تا به خانه بخت بروند و واقعاً هیچ چیز ندارند. هدایت جهان آرا ادامه داد: چند سال پیش که خرمشهر بودیم آقای رئیس جمهور آمده بودند آنجا. من به ایشان هم گفتم آقای رئیس‌جمهور به‌رغم این همه شعار، برای خرمشهر کاری نشده است.مردم در آخرین سفر آقای رئیس‌جمهور هم به ایشان همین حرف را زده‌اند که ایشان گفته بودند اگر دوباره رئیس جمهور نشدم می‌آیم فرماندار خرمشهر می‌شوم تا آنجا را آباد کنم که این هم اجرایی نشد. وی ادامه داد: تقریباً می‌توانم بگویم هیچ دولتی، هیچ کاری برای خرمشهر نکرده است. اینها آمدند پول زیادی خرج کردند و در نهایت حتی خانه‌ای هم برای مردم ساخته نشد.اگر دولت خودش می‌آمد خانه‌های مردم را می‌ساخت شاید تا الان شهر بازسازی شده بود. منظورم این است که بودجه‌ای مصرف شد فایده‌ای نداشت. مثلاً آمدند برای ساخت خانه یک میلیون تومان دادند. خب طبیعی است که یک خانه با یک میلیون تومان ساخته نمی‌شود.پول‌ها خرج شد و هیچ فایده‌ای نداشت. به گفته وی خرمشهر الا ن فقیرترین شهر ایران است. چرا که وقتی عراقی‏ها وارد خرمشهر شدند 80‌درصد خانه‌های مردم را خراب کردند، با مقداری از آهن‏ها سنگر درست کردند و مقداری دیگر را در اطراف خرمشهر کاشتند که ما نیروی هوایی پیاده نکنیم، از طرفی خرمشهری‏ها چیزی از وسایل زندگی‏شان را به دلیل شرایط خاص آن موقع نتوانستند از شهر بیرون ببرند.آبادی و رونق این شهر آرزو و دغدغه همه جهان آراهاست. فاطمه جهان آرا، خواهر سه شهید در اینباره گفت: مسئولان وهر کس که می‌خواهد باقیات الصالحاتی را در دنیا به یادگار بگذارد، به خرمشهر و مردم خرمشهر رسیدگی کند تا اندوهی که برشهر سایه گسترانیده، هر چه زودتر از چهره خرمشهر زدوده شود.


» نظر

تبریک به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر

با سلام به همه دوستان

بدینوسیله سالروز سوم خرداد، روز آزادی خرمشهر که نشان از روحیه آزادگی، اخلاص، ایمان، وطن دوستی و ایثارگری همه رزمندگان و دلاوران ایران زمین دارد را به شما دوستان گرامی و همه ملت شریف ایران و خصوصا رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و بویژه رزمندگان حاضر در عملیات آزاد سازی خرمشهر تبریک عرض می نمایم. یاد امام بزرگوارمان خمینی عزیز و یاد همه شهدای آزاد سازی خرمشهر را گرامی می داریم و با آنها پیمان می بندیم که برای دفاع از کشور عزیزمان ایران اسلامی و برای حفظ آزادی ، استقلال، پیشرفت و تعالی آن در همه زمینه های اقتصادی ، اجتماعی ،فرهنگی، سیاسی و علمی و برای حفظ دین، اخلاق و اعتقاداتمان از هیچ کوششی دریغ ننمائیم.

برادر کوچکتان

رضا صداقت

سوم خرداد ماه 1391 هجری شمسی


» نظر

تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب

با سلام به همه دوستان

بدینوسیله فرا رسیدن فصل عبادت خداوند بی همتا و نوشیدن از نهر گوارای رجب و در آویختن در شاخه طوبای شعبان تا رسیدن به سدره المنتهای رمضان و گل چیدن در بهار قرآن را به همه خوبان و بزرگواران تبریک صمیمانه عرض می نمایم.امام محمد باقر (ع) می فرمایند : اگر مومنی را دوست دارید آمدن ماه رجب را به او مژده دهید. مژده باد بر همه شما دوستان عزیز ایام مبارک ماه رجب و التماس دعای فراوان.

برادر کوچکتان

رضا صداقت

اول رجب سال 1433 هجری قمری مصادف با سوم خرداد 1391 هجری شمسی

 

 


» نظر

درمان سرماخوردگی به شکل طبیعی

آب ریزش بینی، بی حالی، کیپ شدن دماغ و غیره از علائم شایع سرماخوردگی است که احساس ناخوشایند به همه می‌دهد. در این مقاله چند روش سریع برای درمان این علائم ارائه می‌دهیم.»

مایعات گرم زیادی بنوشید.

نوشیدن آب، بدن را تمیز می‌کند. در واقع نوشیدن آب توکسین‌ها یا همان سموم بدن و باکتری‌ها و ویروس‌ها را دفع می‌کند. لازم است که روزانه یک و نیم لیتر آب مصرف شود.در دوره‌ی سرماخوردگی برای خودتان جوشانده‌های مناسب و سوپ مرغ، تهیه و میل کنید.سوپ داغ با پیاز، سیر و اندکی فلفل مجاری تنفسی را باز می‌کند. توصیه می‌کنیم شربت عسل، لیموترش و آب جوش میل کنید. این شربت حساسیت سینه را تسکین می‌دهد و دارای قدرت ضدعفونی کنندگی بالایی است.

آویشن دم کنید.

آویشن سرشار از «فنول» است برای همین یک ضدعفونی کننده موثر می‌شود که با بیماری‌های مجاری تنفسی مقابله می‌کند. متخصصان معتقدند که این گیاه در درمان التهاب مجاری تنفسی بسیار موثر عمل می‌کند.برای بهره‌مندی از خواص سیر توصیه می‌کنیم دو حبه سیر را له کنید و سپس آن‌را با شیر یا آب گوشت یا آب مرغ بجوشانید و داغ میل کنید.دو قاشق چای‌خوری آویشن را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کنید و روزانه سه مرتبه از این دم کرده میل کنید.

سیر را دریابید.

سیر حاوی ماده ایی به نام «آلیسین» است که خواص ضدعفونی کنندگی و ضدباکتریایی است. نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد افرادی که روزانه سیر مصرف می‌کنند کمتر سرما می‌خورند و زمانی که دچار سرماخوردگی می‌شوند علائم سرماخوردگی‌شان خیلی زود از بین می‌رود.برای بهره‌مندی از خواص سیر توصیه می‌کنیم دو حبه سیر را له کنید و سپس آن‌را با شیر یا آب گوشت یا آب مرغ بجوشانید و داغ میل کنید.

شربت پیاز.

پیاز ضدعفونی کننده‌ی موثری است. پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برد.100 گرم پیاز را خرد کنید و در 20 سی‌سی لیتر آب و به مدت 20 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و 1 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. دوباره محلول را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید مثل شربت غلیظ شود. روزانه 2 تا 6 قاشق چای‌خوری از این شربت میل کنید.

با اسطوخودوس بخور کنید.

بخور دادن در دوره‌ی سرماخوردگی باعث می‌شود که مجاری تنفسی باز شود. به خاطر اینکه گرما باعث انبساط رگ‌های خونی و افزایش سرعت جریان خون می‌شود و به این ترتیب سرعت عکس‌العمل سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. توجه داشته باشید که خود بخار تأثیر مفیدی در درمان سرماخوردگی دارد. حمام، سونا و حتی دوش آب گرم باعث بهبود سرماخوردگی می‌شود.یکی از بخورهای مفید بخور با اسطوخودوس است. برای این کار 5 قطره روغن اسطوخودوس را به یک کاسه آب داغ اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه بخور دهید. اگر سرماخوردگی‌تان شدید بود این کار را روزی سه مرتبه تکرار کنید. در صورتی که سرماخوردگی‌تان خفیف بود یک مرتبه قبل از خواب بخور اسطوخودوس دهید. باید بدانید اسطوخودوس خواص ضدعفونی کننده و ضدالتهابی دارد که ترشحات بینی را بهبود می‌دهد.

سینه‌تان را با اکالیپتوس ماساژ دهید.

اکالیپتوس به طوری موثر با بیمارهای تنفسی مقابله می‌کند. به خاطر اینکه این گیاه ضدعفونی کننده و خلط آور است. خواص دارویی این گیاه مدیون ماده ایی به نام اوکالیپتول است. این ماده به طور مستقیم روی سلول‌های برونشیت تأثیر می‌گذارد.پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برد.ترکیبات اکالیپتوس ترشحات ریوی را روان کرده و دفع آن‌ها را آسان‌تر می‌سازند. این گیاه التهاب مجاری تنفسی را درمان می‌کند.زمانی که سرما می‌خورید 15 تا 20 قطره روغن اکالیپتوس را در 25 میلی گرم روغن مایع گیاهی ریخته و سینه‌تان را با آن ماساژ دهید. هر روز 3 مرتبه این کار را تکرار کنید.

 آب نمک.

شستشو دادن بینی با سرم شستشو یا آب نمک معمولی باعث تمیز شدن مجاری بینی و از بین رفتن خلط می‌شود. زمانی که مجاری تنفسی شستشو داده نشود شرایطی به وجود می‌آید که میکروب‌ها در مجاری تنفسی بیشتر شوند.برای شستشوی مجاری تنفسی‌تان یک لیتر آب را با یک قاشق چای‌خوری پُر نمک بجوشانید و بگذارید تا خنک شود. آب نمک را در مشتتان ریخته و وارد سوراخ‌های بینتان کرده سرتان را به عقب ببرید به طوری که آب نمک وارد مجاری بینی‌تان شود و مخاط را تمیز کند. هر روز این کار را چندین با تکرار کنید خواهید دید که به زودی علائم بیماری‌تان رفع خواهد شد.

www.akharinnews.com

 


» نظر
<      1   2   3      >