سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
شیدای اصفهانی
عاشق آسمونی
علیرضااحسانی نیا:فرزانگان امیدوار
ازهردری-از هر کجا
جزیره علم
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
نظرمن
سارا
.:: بوستان نماز ::.
مُهر بر لب زده
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
کانون فرهنگی شهدا
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
کودک ونوجوان
سارا احمدی
.: شهر عشق :.
یادداشتهای فانوس
نور اهلبیت (ع)
باستان شناسی
برادران شهید هاشمی
مجله مدیران
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
زشت است بی تو زندگی زیبای عالم
سیاه مشق های میم.صاد
ورزشهای رزمی
مهاجر
مکاشفه مسیح
لــعل سـلـسـبیــل
عدالت جویان نسل بیدار
صدای مردم نی ریز
جامع ترین وبلاگ خبری
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
رودخور
بهمن یاراحمدی
مناجات با عشق
فقط من برای تو
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
*غدیر چشمه همیشه جاری*
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
دوست خوب
دوستانه
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
در محضر صاحبدلان
ورزشی
نگاه نو
معرفی نخل خلیج فارس
یاراحمدی
آباده
رودخور طبیعتی زیبا
انتخابات مجلس نیریز
نظرسنجی انتخابات مجلس
میثم علمدار
حامیان دکتر رضا صداقت ماه ترین
استاد طالبی
اینجا رفسنجان
استاد اسدنیا
عاشق کربلا
اشعار قدیم و جدید
وب شعر
بچه های قطاربنه
رضا یاراحمدی
استاد تقوی
جواد سعادت
بلوچ دانشگاه کار
مسلم پرویزی
مجمع فرهیختگان بخش قطرویه
نی ریز پرس
نبض نی ریز
تو چی فکر می کنی
فروشگاه فایل بلبل

از حال بد به حال خوب با 13 راهکار اسرارآمیز !

بدن انسان روش‌های جالب و جذابی را برای فرستادن علائم هشدار دهنده دارد که این علائم در واقع اسراری را از درون بدن فاش می‌سازند...

 به عنوان مثال آیا می‌دانید که خندیدن پس از خوردن هر وعده غذایی چه تاثیری روی بدن دارد؟ یا اینکه آیا می‌دانید سفید شدن زود هنگام موها نشانه چه فرآیندی در بدنتان است.

بدن انسان در تمام طول عمر به شیوه‌ای هوشمندانه و منحصر به فرد علائم و نشانه‌های زیرکانه و هشدار دهنده را بروز می‌دهد اما اکثر افراد به دلیل ناآگاهی از این روابط و علائم، پیغام‌های حیاتی بدن را نادیده می‌گیرند که حاصل آن به خطر افتادن سلامتی است.

روزنامه «دیلی میرور»، در گزارشی به چند راهکار جالب و شگفت‌انگیز به عنوان اسرار زندگی اشاره کرد که بی‌تردید در زندگی روزمره، قابل استفاده و مفید خواهند بود:

1- دردناک شدن مچ پا می‌تواند نشان دهنده مشکلات کلسترولی باشد.

به گفته متخصصان دردناک شدن مچ پا می‌تواند نشانه ابتدایی از افزایش ارثی سطح کلسترول بد خون باشد. در واقع تشکیل کلسترول در اطراف زردپی آشیل، موجب بروز این درد می‌شود.

- راه حل چیست؟

اگر احساس کردید که مچ‌ پایتان مدت سه روز یا بیشتر به طور مداوم درد می‌کند، حتما برای چکاپ کلسترول به پزشک مراجعه کنید، بویژه اگر سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری قلبی را دارید.

2- قوی بودن ریه‌ها نشان دهنده کاهش خطر ابتلا به آلزایمر است.

مطالعات نشان می‌دهد که فعالیت ضعیف و نامطلوب ریه‌ها موجب می‌شود که اکسیژن کمتری به مغز برسد و در نتیجه خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر افزایش پیدا می‌کند.

برای جبران این مشکل سعی کنید تنفس عمیق انجام دهید به این ترتیب که پنج ثانیه عمل دم و پنج ثانیه عمل بازدم هوا را انجام دهید. این کار موجب تقویت ریه‌ها می‌شود چون اکسیژن را به مقدار کافی و مناسب به مغزتان می‌رساند. اگر این کار را شش نوبت در روز تکرار کنید، ریه‌های شما 20 درصد قوی‌تر می‌شوند.

3- سفید شدن موها قبل از رسیدن به سن 30 سالگی نشانه مهمی از ابتلا به مشکلات تیروئیدی است. متخصصان تیروئید تاکید دارند که عدم تعادل در فعالیت غده تیروئید موجب اختلال در تولید رنگدانه‌ها در پیاز مو می‌شود.

- راه حل چیست؟

اگر موهایتان در سن پایین، سفید شده و هم چنین علائم دیگری چون کاهش وزن، افسردگی و یا مشکلات عادت ماهانه دارید، حتما برای چکاپ کامل و درمان به موقع به یک متخصص غدد مراجعه کنید.

4- بیماری لثه خطر و احتمال زایمان زودرس را افزایش می‌دهد.

باکتری‌های موجود در لثه‌های بیمار و عفونی، موجب بروز واکنشی می‌شود که حاصل آن باز شدن بی‌موقع و زودهنگام دهانه رحم در دوران بارداری است.

- راه حل چیست؟

هر روز نخ دندان بکشید. هم چنین زنان باردار برای اطمینان از سلامت دندان‌های و لثه خود باید مرتب به دندان پزشک مراجعه کنند. مطالعات نشان می‌دهد که مشکل و بیماری لثه احتمال زایمان پیش از موعد را 70 درصد افزایش می‌دهد.

5- گرم نگه داشتن پاها احتمال سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

وقتی پاها سرد می‌شوند، عروق خونی در بینی بسته و منقبض می‌شوند که در نتیجه گلبول‌های سفید خون در این منطقه از مبارزه با عفونت‌ها دست می‌کشند و محل ورود میکروب‌ها به بدن باز می‌شود.

بنابراین توصیه می‌شود جوراب بپوشید و مطمئن شوید که با گرم نگه داشتن پاها، سیستم دفاعی بدنتان به طور کامل کار می‌کند.

6 - خندیدن پس از صرف هر وعده غذایی، میزان قند خون شما را پایین می‌آورد.

متخصصان معتقدند عضلاتی که ما از آنها برای خندیدن استفاده می‌کنیم برای دریافت انرژی، قندخون را مصرف می‌کنند و این فرآیند خطر ابتلا به دیابت، چاقی و حتی برخی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

بنابراین بعد از شام در آرامش کامل روی مبل بنشینید و مدتی به تماشای فیلم کمدی مورد علاقه‌تان بپردازید.

7 - راه رفتن و حرف زدن همزمان، موجب کمردرد می‌شود.

وقتی در حین راه رفتن، صحبت هم می‌کنیم این کار مانع از همزمانی تنفس ما با گام‌هایمان در هنگام برخورد پاها به زمین می‌شود. این عدم هماهنگی، موجب می‌شود که بخشی از ضربه‌های ناشی از برخورد گام‌ها به زمین به کمر وارد شود و موجب بروز کمردرد می‌شود.

توصیه می‌شود دفعه بعد اگر به هنگام خرید کردن موبایلتان زنگ زد، یک گوشه بنشینید و با تلفن صحبت کنید.

8 - فشار دادن پاها روی هم مانع از ضعف کردن و بی حالی می‌شود.

اگر بعد از سریع برخاستن از جای خود احساس سرگیجه پیدا کردید یا حس کردید که منگ شده‌اید و چشمانتان سیاهی می‌رود با این حرکت ساده می‌توانید جریان خون را به سرعت به مغز بفرستید و ضعف و سرگیجه خود را متوقف کنید.

ابتدا هر دو پای خود را روی زمین قرار دهید. بعد یکی از پاها را روی پای دیگر بیاندازید و تا جایی که می‌توانید در این وضعیت پاها را روی هم فشار دهید. 30 ثانیه در این وضعیت بمانید تا خون به مغزتان برسد و حالتان بهتر شود.

9- غفلت از کمردرد، تهدید جدی برای مغز است.

پزشکان دریافته‌اند افرادی که بیش از یک سال مبتلا به کمردرد هستند، 11 درصد از حجم سلول‌های مغزی آنها در ناحیه‌ای که مربوط به کنترل یادگیری است، کاسته می‌شود. ظاهرا فشار مقابله با کمردرد این تاثیر نامطلوب را روی سلول‌های مغزی برجای می‌گذارد.

در صورت بروز کمردرد، فورا از پزشک کمک بگیرید. اکثر کمردردها در صورتی که زودتر مورد توجه قرار بگیرند، قابل درمان هستند.

10- چاقی، احتمال بروز سردردها را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

وزن زیاد موجب التهاب در عروق خونی ناحیه سر می‌شود که مهمترین عامل بروز سردرد است.

برای کاهش دردها، اقدام به کاهش وزن کنید و برای درمان سردردها از راهکارهای طبیعی استفاده کنید. مصرف روزانه داروهای مسکن در واقع موجب بروز سردرد می‌شود.

11- مشکل در اندام تناسلی مردانه می‌تواند علامت عارضه قلبی باشد.

آخرین مطالعات نشان داده است که ناتوانی جنسی در مردان می‌تواند ناشی از تنگ شدن عروق خونی باشد.

به درمان‌های اینترنتی و ماهواره‌ای اعتماد نکنید در عوض برای چکاپ کامل به متخصص مراجعه کرده و قبل از هر چیز به پزشک خود اطمینان کنید.

12- قوز کردن، ولع شما را به خوردن شیرینی تشدید می‌کند.

پزشکان معتقدند که قوز کردن جریان خون را به مغز کاهش می‌دهد و در نتیجه ولع خوردن مواد قندی را تشدید می‌کند چون در صورت کاهش جریان خون در مرکز اشتها در مغز، گلوکز کمتری به این عضو اصلی می‌رسد در حالی که گلوکز مهمترین غذای مغز است.

- راه حل چیست؟

همیشه صاف بنشینید و پاهای خود را روی زمین بگذارید. ستون فقرات خود را بکشید و شکم خود را به داخل بکشید طوری که کمر شما به سمت صندلی کشیده شود.

13- داروهای سرماخوردگی، تاثیر نامطلوب روی توان باروری دارند.

داروهای سرماخوردگی که برای خشک کردن ترشحات بینی استفاده می‌شوند در عین حال می‌توانند موجب کاهش مخاط دهانه رحم شود و در نتیجه باروری را مشکل می سازد.

بنابراین توصیه می‌شود: به جای داروهای ضد احتقان از درمان‌های معمولی مثل ویکس استفاده کنید.

» نظر

آشنایی با خوراکی های خواب آور

 

بادام؛ سرلیست خواب آوران

آیا می‌دانید که تغذیه مناسب می‌تواند نقش بسزایی در بالا بردن کیفیت خواب شما یا بی‌خواب شدنتان داشته باشد؟ محققان آمریکایی می‌گویند اگر خوراکی‌های مناسبی را برای وعده شام خود انتخاب کنید و این وعده‌غذایی را حداقل 3 تا 4 ساعت پیش از خواب بخورید، به‌طور حتم هم سریع‌تر به خواب می‌روید و هم از داشتن خوابی عمیق و راحت لذت می‌برید...

حالا اگر دوست دارید خوراکی‌های خواب‌آور را بیشتر بشناسید با ما همراه شوید.

1.بادام

بادام سرشار از منیزیم است و افزایش سطح این ماده معدنی در بدن می‌تواند باعث ریلکس شدن عضلات و بالا رفتن کیفیت خواب در افراد مختلف شود. به علاوه، پروتئین مرغوب موجود در بادام می‌تواند سطح قندخون را در طول خواب ثابت نگه دارد. ثابت ماندن قندخون در طول خواب باعث می‌شود پریدن از خواب و احساس گرسنگی در طول شب به حداقل ممکن برسد. به همین دلیل بهتر است در وعده شام، حدود 35 گرم بادام خام را به سالاد خود اضافه کنید یا 4 تا 5 عدد بادام را یکی، دو ساعت پیش از خواب میل کنید.

2.موز

اگر برخی از شب‌ها دچار بی‌خوابی می‌شوید، از رختخواب خود بیرون بیایید و یک عدد موز بخورید. موز جزو بهترین منابع دریافت منیزیم و پتاسیم محسوب می‌شود. این دو ماده معدنی مفید هم به سادگی استرس را از روان و عضلات شما دور خواهند کرد و هم آرامشی نسبی را که لازمه داشتن خوابی راحت است، برایتان به ارمغان خواهند آورد. به علاوه موز حاوی ماده‌ای به نام تریپتوفان نیز هست که این ماده در مغز ما به سروتونین و ملاتونین تبدیل می‌شود.

این ترکیب‌های هورمونی جزو موادی هستند که افزایش سطح‌شان در مغز می‌تواند آرامش بیشتری را برای افراد در پی داشته باشد و استرس و فکر و خیال‌های بی‌جا را از آنها دور کند. به همین دلیل اگر تجربه خواب خوبی را در طول شب ندارید، حدود نیم‌ساعت پیش از خواب یک عدد موز را با یک لیوان شیر ولرم مخلوط کنید و آن را بخورید.

3.لبنیات

ماست، شیر و پنیر هم مانند موز حاوی تریپتوفان هستند و مصرف آنها پیش از خواب می‌تواند آرامش بیشتری را برایتان به دنبال داشته باشد. اصلا وجود همین تریپتوفان در محصولات لبنی است که باعث می‌شود شما بعد از مصرف خوراکی‌هایی مانند ماست و دوغ احساس خواب‌آلودگی کنید.

ضمن اینکه کلسیم موجود در لبنیات هم یکی از بهترین عوامل کاهش استرس در بدن به شمار می‌رود. با این حساب اگر می‌خواهید شامی سبک و سالم بخورید و خوابی راحت را هم تجربه کنید، مصرف شیر، ماست، پنیر و دوغ را به همراه نان‌های سبوس‌دار و مقداری سبزی تازه به شما پیشنهاد می‌کنیم.

4.تخم‌مرغ آب‌پز

تخم‌مرغ یکی از غنی‌ترین منابع دریافت پروتئین است. در میان تمام مواد پروتئینی مختلف از جمله انواع گوشت‌های قرمز و سفید، تخم‌مرغ از پروتئین به مراتب بالاتری برخوردار است. همان‌طور که در موارد بالا عنوان شد، مصرف خوراکی‌های سرشار از پروتئین می‌تواند به داشتن خوابی راحت کمک کند. البته بهتر است تخم‌مرغ را به صورت کاملا آب‌پز و سفت همراه یک لیوان دوغ کم‌نمک و مقدار کمی نان سبوس‌دار مصرف کنید تا ارزش تغذیه‌ای شام خود را هرچه بیشتر افزایش دهید.

5.جوی‌دوسر

جوی‌دوسر جزو غلاتی است که بیشتر افراد آن را به صورت خشک و بوداده در وعده صبحانه مصرف می‌کنند. اما آیا می‌دانید که مصرف یک پیاله بزرگ از سوپ جوی‌دوسر می‌تواند خواب خوشی را برایتان به همراه داشته باشد؟

این سوپ یک غذای نرم، گرم، ساده، ارزان و مغذی است. کلسیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم موجود در جو دوسر هم می‌تواند باعث بالا رفتن کیفیت خواب شما شود. البته هرچه میزان نمک و روغن سوپ جوی‌دوسر کمتر و میزان سبزی‌های به کار رفته در آن بیشتر باشد، سوپ مغذی‌تری در اختیارتان خواهد بود. مصرف مداوم جوی‌دوسر، علاوه بر سیر نگه‌داشتن طولانی‌مدت شما می‌تواند باعث کاهش سطح کلسترول خونتان هم بشود، بنابراین خوردن این سوپ حدود

2 تا 3 ساعت پیش از خواب همراه یک کف دست نان سبوس‌دار به افراد بد خواب توصیه می‌شود.

6.گیلاس

محققان دانشگاه پنسیلوانیا به تازگی اعلام کرده‌اند که مصرف یک لیوان آب گیلاس، یک پیاله گیلاس تازه، کمی گیلاس خشک یا حتی کمپوت بدون شکر گیلاس، حدود نیم تا یک ساعت پیش از خواب می‌تواند حس خواب‌آلودگی بیشتری را برای افراد به همراه داشته باشد. مصرف گیلاس باعث افزایش سطح ملاتونین در بدن و ایجاد حس کرختی و سبکی در عضلات می‌شود و به همین دلیل هم خوردن آن به افراد مبتلا به بی‌خوابی پیشنهاد می‌شود.

7.غلات سبوس‌دار

 غلات سبوس‌دار جزو کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای محسوب می‌شوند که ارزش غذایی به مراتب بالاتری نسبت به غلات تصفیه‌شده دارند. نان‌های سبوس‌داری مانند نان سنگک، ماکارونی و برنج‌های قهوه‌ای همگی جزو غلات کامل طبقه‌بندی می‌شوند. تریپتوفان موجود در این غلات عاملی برای افزایش کیفیت خواب است. اگر بتوانید مقدار مشخصی از غلات کامل را در وعده شام خود بگنجانید می‌توانید از هضم خوب و راحت غذا و داشتن خوابی راحت هم در طول شب مطمئن شوید. از آنجا که عمل هضم نان‌های سبوس‌دار در بدن به آرامی صورت می‌گیرد، بنابراین گنجاندن آنها در وعده شام می‌تواند انرژی کافی شما را تا صبح فراهم کند تا مجبور نباشید در طول شب چند بار به خاطر گرسنگی از خواب بپرید.


» نظر

آشنایی با خواص 5 ماده غذایی فوقالعاده شفابخش

با سبک زندگی سالم، زندگی سالم، طولانی و بدون هر گونه بیماری خواهید داشت.

برای عملکرد صحیح بدن،‌ سالم خوردن دارای اهمیتی اساسی است. طبیعت به ما گزینه‌های متنوعی از غذاهای سبز را هدیه داده که دارای نیروی شفابخش فوق‌العاده هستند که با مصرف آن‌ها بدن ما در برابر بسیاری از بیماری‌ها مصون خواهد ماند.

در اینجا به 5 مورد از این موادغذایی اشاره می‌کنیم:

1- کیوی

سرشار از فیبر رژیمی است و انتخاب بسیار سالمی برای مبتلایان به دیابت محسوب می‌شود چرا که به تنظیم سطح قند خون در بدن کمک خوبی می‌کند. مصرف کیوی برای پیشگیری از سرفه نیز توصیه می‌شود. کیوی یکی از بهترین منابع ویتامین C و K شناخته شده است. مصرف کیوی همچنین از بروز آسم و سرطان روده پیشگیری می‌کند. این میوه کوچک، شیرین و خوش عطر محافظ خوبی برای چشم‌‌ها نیز محسوب می‌شود.

کیوی

 

2- کلم بروکلی

کلم بروکلی دارای نیروی فوق‌العاده برای مبارزه با سرطان و نقایص هنگام تولد است. مصرف این ماده غذایی نه تنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود بلکه به ساخت استخوان‌ها نیز کمک خوبی می‌کند. کلم بروکلی سرشار از انواع ویتامین‌ها (E, A, C, K, B6) ، پتاسیم،‌منگنز، آهن و کلسیم بوده و از پیشرفت تومورهای سرطانی نیز پیشگیری می‌کند. پس بهتر است مصرف این سبزی شفابخش را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

کلم بروکلی

 3- گیلاس

گیلاس میوه فوق‌العاده‌ای بوده که سرشار از فیبر و ویتامین C است. این میوه همچنین سرشار از فیتو نوترینت‌ها بوده و بدون چربی و سدیم است.

طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، ملاتونین موجود در گیلاس از پیری زودرس پیشگیری کرده و از زوال حافظه نیز پیشگیری می‌کند.

گیلاس سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاسته و درد مفاصل در بیماران مبتلا به آرترور و نقرس را نیز کاهش می‌دهد. سعی کنید مصرف این میوه را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

گیلاس

4- هویج

هویج از جمله سبزی‌جات ریشه‌ای است که ترد بوده و دارای طعمی شیرین است. این سبزی در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را بر عهده دارد.

یک پیمانه هویج رنده شده حاوی 52 کالری، چربی بسیار کم و فاقد کلسترول است.

هویج دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بوده و دارای نیروی فوق‌العاده‌ای برای تخریب سلول‌های سرطانی در انسان است. این سبزی منبع خوبی ازاسید پانتوتنیک، منگنز، بتاکاروتن، فیبر رژیمی ، ویتامین‌های ( B6, K, C) و مس بوده و کمک خوبی برای رشد محسوب می‌شود.

مضاف بر این که مصرف هویج منجر به مقابله با برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان ریه، پوست و حفره دهان نیز می‌شود.

هویج

 

5- اسفناج

برگ‌های سبز و پرطراوت اسفناج منبع خوبی از انواع ویتامین‌ها (A, C, E, K, B6) ، منگنز، کلسیم، سلنیم، ریبوفلاوین، آهن، نیاسین و روی محسوب می‌شوند.

این سبزی نه تنها دارای نیروی فوق‌العاده‌ای برای مقابله با سرطان پوست و سینه بوده، بلکه حاوی مقادیر فراوانی اسیدهای چرب امگا3 نیز است.

محققان منچستر طی تحقیقات اخیر خود دریافته‌اند که مصرف اسفناج می‌تواند روند انحطاط طبیعی را کند‌تر کند. این ماده غذایی فاقد کلسترول بوده از این رو بسیاری از متخصصان رژیم، مصرف آن را برای کاهش وزن توصیه می‌کنند.

اسفناج


» نظر

نسخه ای برای کاهش چربی خون

البته تاثیر گیاهان در کاهش‌ چربی‌خون یکسان نیست، تاثیر برخی از آنها بیشتر است و به دلیل خاصیتی که در کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون دارند، برای تهیه دارو استفاده می‌شوند. بین گیاهان، سیر بیشترین قدرت را در کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون دارد و بیش از 100 صنعت داروسازی در دنیا از سیر، فرآورده‌های دارویی تهیه کرده‌اند. سیر علاوه بر کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید، خاصیت ضدمیکروبی و ویروسی دارد و فشارخون و قندخون را کاهش می‌دهد و خون را رقیق می‌کند. برخی دیگر از گیاهان مانند خرفه و دانه کنگرفرنگی نیز تری‌گلیسرید خون را پایین می‌آورند و مصرفشان در بسیاری از کشورهای دنیا شایع است ولی متاسفانه در ایران استفاده از این گیاهان هنوز جا نیفتاده است.میوه زیتون و روغن آن هم کلسترول را کاهش می‌دهند. مصرف برخی از روغن‌ها نیز HDL  (کلسترول خوب) را بالا و LDL (کلسترول بد) را پایین می‌آورد مانند روغن بادام‌زمینی، هسته‌انگور، کنجد، ماهی و کتان. این روغن‌ها کلسترول و تری‌گلیسرید خون را هم پایین می‌آورند.اگر بخواهیم 3 نوشیدنی را نام ببریم که هم فشارخون را پایین می‌آورند و هم کلسترول و تری‌‌گلیسرید را باید به آب‌ گوجه‌فرنگی،‌ آب انار و آبغوره اشاره کنیم که بهترین گزینه‌ها هستند. این 3 نوشیدنی هم می‌توانند بین وعده‌های غذایی و هم همراه غذا مصرف شوند. آلبالو، گیلاس، نارنج، لیموترش و گریپ‌فروت نیز از میوه‌هایی هستند که مصرفشان هم به‌صورت آبمیوه و هم میوه تازه چربی و کلسترول‌خون را کاهش می‌دهد. همچنین کدو حلوایی، جعفری، پیاز، جو، فلفل‌سبز، بادمجان و عدس نیز از جمله مواد غذایی‌ای هستند که به کاهش تری‌گلیسرید و کلسترول‌خون کمک می‌کنند. البته باید دقت داشته باشید، این گیاهان باید به مقدار متناسب مصرف شوند و روش طبخشان نیز مورد توجه قرار گیرد.

 


» نظر

تبریک به مناسبت روز زن

با سلام

میلاد حضرت فاطمه زهرا ( س) و روز زن بر همه مادران و خواهران خوب ابران زمین مبارک باد. بدینوسیله این روز فرخنده را به همه این عزیزان تبریک می گویم. امید است روش و منش فاطمه ای الگوی همیشگی همه مادران و خواهران عزیز باشد./ 


» نظر

چگونه سلامتی خود را حفظ کنیم؟؟

سلامتی:

 1- آب فراوان بنوشید.2- مثل یک پادشاه صبحانه بخورید، مثل یک شاهزاده ناهار و مثل یک گدا شام بخورید..3- بیشتر از سبزیجات استفاده کنید تا غذاهای فراوری شده.4- بااین 3 تا E     زندگی کنید:Energy Enthusiasm (شورواشتیاق)Empathy (دلسوزی و همدلی). 5- از ورزش کمک بگیرید.6- بیشتر بازی کنید.7- بیشتر از سال گذشته کتاب بخوانید.8- روزانه 10 دقیقه سکوت کنید و به تفکر بپردازید.9- 7 ساعت بخوابید.10- هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده‌روی کنید و در حین پیاده‌روی، لبخند بزنید. شخصیت:11- زندگی خود را با هیچ کسی مقایسه نکنید: شما نمی‌دانید که بین آنها چه می‌گذرد.12- افکار منفی نداشته باشید، در عوض انرژی خود را صرف امور مثبت کنید.13- بیش از حد توان خود کاری انجام ندهید.14- خیلی خود را جدی نگیرید.15- وقتی بیدار هستید بیشتر خیال‌پردازی کنید.16- حسادت یعنی اتلاف وقت، شما هر چه را که باید داشته باشید، دارید.17- گذشته را فراموش کنید.. اشتباهات گذشته شریک زندگی خود را به یادش نیاورید. این کار آرامش زمان حال شما را از بین می‌برد.18- زندگی کوتاه‌تر از این است که از دیگران متنفر باشید. نسبت به دیگران تنفر نداشته باشید.19- با گذشته خود رفیق باشید تا زمان حال خود را خراب نکنید...20- هیچ کس مسئول خوشحال کردن شما نیست، مگر خود شما.21- بدانید که زندگی مدرسه‌ای می‌ماند که باید در آن چیزهایی بیاموزید. مشکلات قسمتی از برنامه درسی هستند و به مانند کلاس جبر می‌باشند.22- بیشتر بخندید و لبخند بزنید..23- مجبور نیستید که در هر بحثی برنده شوید. زمانی هم مخالفت وجود دارد. جامعه:24- گهگاهی به خانواده و اقوام خود زنگ بزنید.25- هر روز یک چیز خوب به دیگران ببخشید.26- خطای هر کسی را به خاطر هر چیزی ببخشید.27- زمانی را با افراد بالای 70 سال و زیر 6 سال بگذرانید.28- سعی کنید حداقل هر روز به 3 نفر لبخند بزنید.29- اینکه دیگران راجع به شما چه فکری می‌کنند، به شما مربوط نیست.30- زمان بیماری ،شغل شما به کمک شما نمی‌آید، بلکه دوستان شما به شما مدد می‌رسانند، پس با آنها در ارتباط باشید. زندگی:31- کارهای مثبت انجام دهید.32- از هر چیز غیر مفید، زشت یا ناخوشی دوری بجویید.33- عشق درمان‌گر هر چیزی است.34- هر موقعیتی چه خوب یا بد، گذرا است.35- مهم نیست که چه احساسی دارید، باید به پا خیزید، لباس خود را به تن کرده و در جامعه حضور پیدا کنید.36- مطمئن باشید که بهترین هم می‌آید.37- همین که صبح از خواب بیدار می‌شوید، باید از هستی تان شاکر باشید.38- بخش عمده درون شما شاد است، بنابراین خوشحال باشید. آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین:39- لطفا این موارد را به هر کسی که می شناسید، بفرستید. کمک کنیم تا پیام های مثبت همیشه در جهان جاری بماند و بازتاب آن را در زندگیتان ببینید

 

 


» نظر

وصیتنامه حضرت زهرا( س)

بسم الله الرحمن الرحیم

هذا ما اوصت به فاطمة(سلام الله علیها) بنت رسول الله(صلی الله علیه و آله)اوصت و هی تشهد أن لا إله إلا الله و أن محمد(صلی الله علیه و آله) عبده و رسوله و ان الجنة حق و النار حق و ان الساعة آتیة لاریب فیها و ان الله یبعث من فی القبور
یا علی! انا فاطمة(سلام الله علیها) بنت محمد(صلی الله علیه و آله) زوجنی الله منک لاکون لک فی الدنیا و الآخرة انت أولی بی من غیری حنطنی غسلنی کفنی بالیل و صل علی و ادفنی بالیل و لا تعلم احدا و استودعک الله و اقرء علی ولدی السلام الی یوم القیامة.

به نام خداوند بخشنده مهربان


این وصیت نامه فاطمه(سلام الله علیها) دختر رسول(صلی الله علیه و آله) خداست، در حالی که وصیت می کند که شهادت می دهم، خدایی جز خدای یگانه نیست و محمد(صلی الله علیه و آله) بنده و پیامبر اوست و بهشت حق است و آتش جهنم حق است و روز قیامت فرا خواهد رسید، شکی در آن نیست و خداوند مردگان را زنده وارد محشر می کند.
ای علی! من فاطمه(سلام الله علیها) دختر محمد(صلی الله علیه و آله) هستم، خدا مرا به ازدواج تو درآورد، تا در دنیا و آخرت برای تو باشم. تو از دیگران بر من سزاوارتری، حنوط و غسل و کفن کردن مرا در شب به انجام رسان و شب بر من نماز بگزار و شب مرا دفن کن و هیچ کسی را اطلاع نده!
تو را به خدا می سپارم و بر فرزندانم تا روز قیامت سلام و درود می فرستم.


» نظر

مواظب حاضر جوابی بچه ها باشیم

دختر کوچکى با معلمش درباره نهنگ‌ها بحث مى‌کرد.
معلم گفت: از نظر فیزیکى غیرممکن است که نهنگ بتواند یک آدم را ببلعد زیرا با وجود اینکه پستاندار عظیم‌الجثه‌اى است امّا حلق بسیار کوچکى دارد. 
دختر کوچک پرسید: پس چطور حضرت یونس به وسیله یک نهنگ بلعیده شد؟ 
معلم که عصبانى شده بود تکرار کرد که نهنگ نمى‌تواند آدم را ببلعد. این از نظر فیزیکى غیرممکن است.
دختر کوچک گفت: وقتى به بهشت رفتم از حضرت یونس مى‌پرسم.
معلم گفت: اگر حضرت یونس به جهنم رفته بود چى؟ 
دختر کوچک گفت: اونوقت شما ازش بپرسید.

************ ********* ********* ********* **
یک روز یک دختر کوچک در آشپزخانه نشسته بود و به مادرش که داشت آشپزى مى‌کرد نگاه مى‌کرد. 
ناگهان متوجه چند تار موى سفید در بین موهاى مادرش شد.. 
از مادرش پرسید: مامان! چرا بعضى از موهاى شما سفیده؟
مادرش گفت: هر وقت تو یک کار بد مى‌کنى و باعث ناراحتى من مى‌شوی، یکى از موهایم سفید مى‌شود.
دختر کوچولو کمى فکر کرد و گفت: حالا فهمیدم چرا همه موهاى مامان بزرگ سفید شده! 

************ ********* ********* ******
عکاس سر کلاس درس آمده بود تا از بچه‌هاى کلاس عکس یادگارى بگیرد. معلم هم داشت همه
بچه‌ها را تشویق می‌کرد که دور هم جمع شوند. 
معلم گفت: ببینید چقدر قشنگه که سال‌ها بعد وقتى همه‌تون بزرگ شدید به این عکس نگاه کنید و بگوئید : این احمده، الان دکتره. یا اون مهرداده، الان وکیله. 
یکى از بچه‌ها از ته کلاس گفت: این هم آقا معلمه، الان مرده.

************ ********* ********* ********* ********
بچه‌ها در ناهارخورى مدرسه به صف ایستاده بودند. سر میز یک سبد سیب بود که روى آن نوشته
بود: فقط یکى بردارید. خدا ناظر شماست. 
در انتهاى میز یک سبد شیرینى و شکلات بود. یکى از بچه‌ها رویش نوشت: هر چند تا مى‌خواهید
بردارید! خدا مواظب سیب‌هاست

 


» نظر

جغرافیاى آقایان

جغرافیاى آقایان

آقایان در سن 14تا 18 سالگی
مانند کشور کره شمالی هستند   
قدرتی ندارند ولی ادعای قدرت و
 
سرکشی می کنند

در سن 18تا 20سالگى
مثل هندوستان هستند
برای زندگی کردن 4 راه پیش روی خود میبینند
یا کنکور
یا سربازی
یا بیشتر مواقع عاشق میشوند
و یا پایان زندگی و مرگ

در سن 20تا27 سالگى
مانند کانادا هستند
سیار خون گرم و مهربان
و در اوج جوانی، زیبا و دلربا،
برای هر دختری خیلی زود ویزای پذیرش صادر می کنند
در این دوران در تمام مدت ازطرف جنس مخالف زیر نظر هستند
و برایشان دامهای زیادی گسترانده شده است


ین سن27 تا 32 سالگى
مانند ترکیه هستند
بدین معنا که در دام گرفتار شده اند
و فقط به حرف رئیس بزرگ
که همان خانومشان باشد گوش میدهند. پر از عشق

در سن 32 تا 40 سالگى
مثل ژاپن هستند
کاملا کاری شده اند ،
آینده روشن را در فعالیت شبانه روزی میبینند

بین 40 تا 50 سالگى
مانند روسیه هستند
بسیار پهناور، آرام و بسیار قدرتمند در جامعه و
 
به عنوان راهنما و حلال مشکلات شناخته می شوند

در سن 50 تا 65 سالگى
مانند کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق
با گذشته درخشان و بدون آینده

بعد از 65 سالگى تا پایان عمر مبارکشان، شبیه عربستان هستند
همگان فقط به خاطر مال و ثروتشان به آنها احترام می گذارند

 


» نظر
   1   2      >