سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
شیدای اصفهانی
عاشق آسمونی
علیرضااحسانی نیا:فرزانگان امیدوار
ازهردری-از هر کجا
جزیره علم
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
نظرمن
سارا
.:: بوستان نماز ::.
مُهر بر لب زده
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
کانون فرهنگی شهدا
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
کودک ونوجوان
سارا احمدی
.: شهر عشق :.
یادداشتهای فانوس
نور اهلبیت (ع)
باستان شناسی
برادران شهید هاشمی
مجله مدیران
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
زشت است بی تو زندگی زیبای عالم
سیاه مشق های میم.صاد
ورزشهای رزمی
مهاجر
مکاشفه مسیح
لــعل سـلـسـبیــل
عدالت جویان نسل بیدار
صدای مردم نی ریز
جامع ترین وبلاگ خبری
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
رودخور
بهمن یاراحمدی
مناجات با عشق
فقط من برای تو
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
*غدیر چشمه همیشه جاری*
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
دوست خوب
دوستانه
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
در محضر صاحبدلان
ورزشی
نگاه نو
معرفی نخل خلیج فارس
یاراحمدی
آباده
رودخور طبیعتی زیبا
انتخابات مجلس نیریز
نظرسنجی انتخابات مجلس
میثم علمدار
حامیان دکتر رضا صداقت ماه ترین
استاد طالبی
اینجا رفسنجان
استاد اسدنیا
عاشق کربلا
اشعار قدیم و جدید
وب شعر
بچه های قطاربنه
رضا یاراحمدی
استاد تقوی
جواد سعادت
بلوچ دانشگاه کار
مسلم پرویزی
مجمع فرهیختگان بخش قطرویه
نی ریز پرس
نبض نی ریز
تو چی فکر می کنی
فروشگاه فایل بلبل

شب یلدا در کوچه پسکوچههای ایران

شب‌ یلدا در کوچه پس‌کوچه‌های ایران

جشن یلدا در ایران امروز نیز با گرد هم آمدن و شب‌نشینی اعضای خانواده و اقوام در کنار یکدیگر برگزار می‌شود. متل‌گویی که نوعی شعرخوانی و داستان‌خوانی است در قدیم اجرا می‌شده است به این صورت که خانواده‌ها در این شب گرد می‌آمدند و پیرترها برای همه قصه تعریف می‌کردند. آیین شب یلدا یا شب چله، خوردن آجیل مخصوص، هندوانه، انار و شیرینی و میوه‌های گوناگون است که همه جنبه نمادی دارند و نشانه برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند  .

این میوه‌ها که اغلب دانه‌های زیادی دارند، نوعی جادوی سرایتی محسوب می‌شوند که انسان‌ها با توسل به برکت‌خیزی و پردانه بودن آنها، خودشان را نیز مانند آنها برکت آور می‌کنند و نیروی باروری را در خویش افزایش می‌دهند و همچنین انار و هندوانه با رنگ سرخشان نمایندگانی از خورشید در شب به‌شمار می‌روند. در این شب هم مثل جشن تیرگان، فال گرفتن از کتاب حافظ مرسوم است. حاضران با انتخاب و شکستن گردو از روی پوکی یا پُری آن، آینده‌گویی می‌کنند. آنچه می‌خوانید گوشه‌ای از آیین‌های شب یلدا در نقاط مختلف ایران است  .

استان آذربایجان(شرقی و غربی)

در خطه شمال و آذربایجان رسم بر این است که در این شب خوانچهای تزیین شده به خانه تازه‌عروس یا نامزد خانواده بفرستند. مردم آذربایجان در سینی خود هندوانه‌ها را تزئین می‌کنند و شال‌های قرمزی را اطرافش می‌گذارند. درحالی که مردم شمال یک ماهی بزرگ را تزئین می‌کنند و به خانه عروس می‌برند  .

استان مازندران

در مازندران شب یلدا بسیار با اهمیت و گرامی داشته می‌شود. در این شب همه مردم به خانه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها رفته و ضمن دورهم‌نشینی و خواندن فال حافظ و فردوسی خوانی به خوردن تنقلات و میوه جات خصوصا انار و هندوانه و ازگیل می‌پردازند و با خوردن و نوشیدن و شنیدن صحبت‌ها و داستان‌های بزرگ‌ترها شب را به صبح می‌رسانند و معتقدند که صبح بعد از یلدا روز پیروزی خورشید بر سیاهی و تاریکی‌ها است  .

استان فارس

سفره مردم شیراز مثل سفره نوروز رنگین است. مرکبات و هندوانه برای سرد مزاج‌ها و خرما و رنگینک برای گرم مزاج‌ها موجود است. حافظ‌خوانی جزو جدانشدنی مراسم این شب برای شیرازی‌هاست. البته خواندن حافظ در این شب نه تنها در شیراز مرسوم است، بلکه رسم کلی چله‌نشینان شده است  .

استان همدان

همدانی‌ها فالی می‌گیرند با نام فال سوزن. همه دور تا دور اتاق می‌نشینند و پیرزنی به‌طور پیاپی شعر می‌خواند. دختر بچه‌ای پس از اتمام هر شعر بر یک پارچه نبریده و آب ندیده سوزن می‌زند و میهمان‌ها بنا به ترتیبی که نشسته‌اند شعرهای پیرزن را فال خود می‌دانند. همچنین در مناطق دیگر همدان تنقلاتی که مناسب با آب و هوای آن منطقه است در این شب خورده می‌شود. در تویسرکان و ملایر، گردو و کشمش و مویز نیز خورده می‌شود که از معمول‌ترین خوراکی‌های موجود در ابن استان‌هاست  .

استان خراسان

در شهرهای خراسان خواندن شاهنامه فردوسی در این شب مرسوم است. یکی از آیین‌های ویژه شب یلدا در استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی برگزاری مراسم«کف‌زدن» است. در این مراسم ریشه گیاهی به نام چوبک را که در این دیار به «بیخ» مشهور است، در آب خیسانده و پس از چند بار جوشاندن، در ظرف بزرگ سفالی به نام«تغار» می‌ریزند. مردان و جوانان فامیل با دسته‌ای از چوب‌های نازک درخت انار به نام«دسته گز» مایع مزبور را آن‌قدر هم می‌زنند تا به صورت کف درآید و این کار باید در محیط سرد صورت گیرد تا مایع مزبور کف کند. کف آماده شده با مخلوط کردن شیره شکر آماده خوردن شده و پس از تزیین با مغز گردو و پسته برای پذیرایی میهمانان برده می‌شود  .

استان گیلان

در گیلان هندوانه را حتماً فراهم می‌کنند و معتقدند که هر کس در شب چله هندوانه بخورد در تابستان احساس تشنگی نمی‌کند و در زمستان سرما را حس نخواهد کرد. «آوکونوس» یکی دیگر از خوردنی‌هایی است که در این منطقه در شب یلدا رواج دارد و به روش خاصی تهیه می‌شود. در فصل پاییز، ازگیل خام را در خمره می‌ریزند، خمره را پر از آب می‌کنند و کمی نمک هم به آن می‌افزایند و در خمره را می‌بندند و در گوشه‌ای خارج از هوای گرم اتاق می‌گذارند. ازگیل سفت و خام، پس از مدتی پخته و آبدار و خوشمزه می‌شود. آوکونوس در اغلب خانه‌های گیلان تا بهار آینده یافت می‌شود. (آو= آب و کونوس = ازگیل) . در گیلان در خانواده‌هایی که در همان سال پسرشان را داماد یا نامزد کرده‌اند رسم است که طبقی برای خانواده نوعروس می‌فرستند  .

استان کرمان

مردم کرمان تا سحر انتظار می‌کشند تا از قارون افسانه‌ای استقبال کنند. قارون در لباس هیزم‌شکن برای خانواده‌های فقیر تکه‌های چوب می‌آورد. این چوب‌ها به طلا تبدیل می‌شوند و برای آن خانواده، ثروت و برکت به همراه می‌آورند  .

استان قزوین

مردم استان قزوین نیز همچون دیگر هموطنان ایرانی، این آیین کهن را با رفتن به خانه بزرگ‌ترها می‌گذرانند. به عقیده بزرگ‌ترها آوردن میوه‌های مختلف خشک و‌تر و میوه‌های سرخ فام که به «شب چره» معروف است، همراه با خوراکی‌های دیگر شگون داشته و زمستان پر برکتی را نوید می‌دهد. دراین شب اغلب مردم قزوین با خوردن سبزی پلو با ماهی‌دودی و سپس هندوانه، انار، انواع تنقلات از جمله کشمش، گردو، تخمه، آجیل مشگل‌گشا و انجیر خشک، شب‌نشینی خود را به نخستین صبح زمستانی گره می‌زنند .

 


» نظر

حتم دارم بچه آن کوچه ای

تقدیم به همه شما دوستان عزیز

کوچه ای را بود نامش معرفت

مردمانش با مرام از هر جهت

سیل آمد کوچه را ویرانه کرد

مردمش را با جهان  بیگانه کرد

هر چه در آن کوی بود از معرفت

شست و با خود برد سیل بی صفت

از تمام کوچه تنها یک نفر

خانه اش  ماند و خودش جست از خطر

رسم و راه نیک هر جا بود و هست

از نهاد مردم آن کوچه است

چون که در اندیشه ام این گونه ای

حتم دارم بچه آن کوچه ای

ارسال از دوست عزیز احمد آزاد

 


» نظر

آیا شب یلدا پایان دنیاست؟؟؟

در حالی که تنها 5 روز به 21 دسامبر باقی مانده ،شایعات پایان یافتن دنیا بیش از پیش قوت گرفته و این سوال را ذهن تداعی می کند که واقعا در این روز چه اتفاقی خواهد افتاد؟21 دسامبر یا به تعبیری دیگر شب یلدا ما ایرانی ها روزی است که برخی از آن به عنوان پایان دنیا یاد کرده اند،موضوعی که باید ریشه آن در اعتقادات قوم مایا جست و جو کرد.بر بر اظهارات ناسا سر منشا این شایعات سیاره ای به نام« نییبرو» است که سومری پس از کشف، از برخورد آن به زمین در می 203 خبر دادند و بعد از آن که این پدیده رخ نداد، دسامبر 2012 به عنوان جایگزین این تاریخ برگزیده شد.این در حالی است که این اعتقاد از سوی ناسا کاملا منسوخ  است و امکان بروز این پدیده  «به خط شدن گیتی» وجود ندارد و حداقل تا چند دهه آینده چنین هم‌ راستایی رخ نمی‌دهد و حتی اگر هم چنین پدیده‌ای اتفاق افتد، تأثیر آن بر زمین بسیار ناچیز است.برخی کارشناسان معتقد هستند در واقع این فیلم های هالیودی است که به این باور دامن زده است و سبب بسط آن در عامه مردم شده است و برداشت ها از این پیش بینی اشتباه بوده است. گفته می شود این حرف مایا به معنای پایان جهان نبوده است بلکه به معنای پایان تقویم مایان ها و آغاز یک عصر جدید است. حتی کارشناسان بومی نیز تقویم مایان ها را مسخره می کنند. در حالی در حال حاضر بسیاری با اعتقاد بر این باور خود را برای پایان جهان آمده می کنند و به نقل از خبرگزاری های مختلف هر روز شاهد بروز یک اتفاق و یا اختراع  برای رویایی با  این پدیده در گوشه و کناری از جهان هستیم ،برخی دیگر از این اتفاق بهره برداری تجاری می کنند.به طوری که پیش بینی می شود ،میلیون ها توریست از سراسر جهان در این روز برای برگزاری جشن که شامل مراسم آتش بازی، کنسرت و چند برنامه دیگر است،در مکزیک گرد هم  بیایند. مکزیک یکی از 4 کشوری است که در انتظار رسیدن این روز به سر می برد، روزی که طبق پیش بینی مایاها در 3114 سال قبل از میلاد، دوره 5هزار ساله ای قرار است تمام شود.گفته می شود روز 21 دسامبر کار و کاسبی دفاتر گردشگری را در این منطقه و در کمتر از 5 کشور که به شدت به این تاریخ معتقدند، رواج داده است.  علاوه بر مکزیک، در روز 21 دسامبر، در کشورهای بیلیز، گواتمالا، السالوادور یا هندوراس نیز جشن برپا خواهد شد. همچنین رئیس جمهورهای کشورهای هندوراس و گواتمالا تایید کرده اند که در این جشن شرکت خواهند کرد.اگرچه در شایعه بودن این پیش بینی ها شکی نیست و بنابر آیات و روایات قرآنی ،پایان دنیا و« پیچیده شدن کوه ها و آسمان ها در هم » برای هیچ کس معین نیست و تنها خالق جهان  که آگاه و دانا است ؛باید منتظر ماند و دراین روز چه روی خواهد داد ودر آغاز دوره جدید تقویم مایا چه روز جدیدی به عنوان پایان دنیا شناخته خواهد شد!

منبع: وب سایت خبری تحلیلی شفاف


» نظر

ترجمه بخشی از خطبه 141 نهج البلاغه

شناخت حق و باطل

باطل آن است که بگوئی شنیدم و حق آن است که بگوئی دیدم


» نظر

تبریک به مناسبت هفته پژوهش

حضرت محمد( ص) می فرمایند:

هر کس از دنیا برود و میراثش دفتر ها و دواتها باشند، بهشت ارزانی اوست.

فرا رسیدن هفته پژوهش را به همه اساتید محترم دانشگاه، محققین و پژوهشگران مراکز و موسسات تحقیقاتی کشور، دانشجویان و دانش آموزان پژوهشگر و به  همه جامعه علمی کشور، خصوصا همکاران عزیز و دوستان گرامی خودم تبریک عرض می نمایم. امید دارم که زحمات علمی و تحقیقاتی  که برای رشد و شکوفائی کشور عزیزمان ایران اسلامی متفبل شده ایم، باقیات و صالحاتی برای همه ما باشد.  


» نظر

منشور اخلاقی و تربیتی و مذهبی رسول گرامی اسلام

پیامبر خدا ( ص) فرمودند که : از من به مردم برسانید، حتی اگر یک کلمه باشد.

آمده است که روزی مسافری خسته وارد مسجد پیامبر گرامی اسلام( ص) شد و نزد ایشان رفت و سوالاتی پرسید. پیامبر با روی گشاده ایشان را پذیرفت و به سوالاتش پاسخ فرمود. در ادامه پاسخهای پیامبر به این فرد را  که در حقیقت یک منشور کامل اخلاقی، تربیتی و مذهبی است بخوانید و عمل نمائید:

1-      سوره الملک را بخوان و لباس پاک بر تن داشته باش  تا از عذاب قبر در امان باشی.

2-      سوره واقعه را بخوان و همیشه با وضو باش تا ثروت حلالت زیاد گردد.

3-      به پدر و مادرت نیکی کن تا عذاب الهی در پرونده اعمالت نوشته نشود.

4-      از خدا بترس تا نزد مردم امین شناخته شوی.

5-      هر صبح و شب قرآن بخوان تا از محبان خداوند باشی.

6-      مرگ را فراموش نکن تا قلبت همیشه روشن گردد.

7-      با مردم خوب رفتار کن تا همیشه در سایه رحمت الهی باشی.

8-      برخدا توکل کن تا از گزند دشمنان در امان باشی.

9-      از رفتارت مراقبت کن تا توسط دیگران تحقیر نگردی.

10- صله رحم داشته باش تا عمرت طولانی گردد.

11- چشم و زبانت را نگه دار تا از عذاب دوزخ نجات پیدا کنی.

12- از خداوند طلب بخشش کن و در مقابلش خضوع داشته باش تا گناهانت آمرزیده گردد.

13- دست نیاز به سوی کسی دراز نکن تا همواره مورد احترام مردم باشی.

14- هیچگاه کسی را توهین و تمسخر نکن تا شرافتمندانه زندگی کنی.

15- هر شب خداوند بزرگ را ذکر نما تا در روز قیامت در رحمت الهی واقع گردی.

16- همیشه در وضو گرفتن توجه و دقت داشته باش تا نمازت با خضوع و خشوع باشد.

خداوند همه ما را توفیق عمل به قرآن و سنت پیامبر خود نصیب نماید و همه ما را مورد عنایت ویژه قرار دهد.

 

 


» نظر

پس کدام یک از نعمات پروردگارتان را انکار می‏کنید؟

فبِاَیِّ آلاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ (سوره الرحمن)

پس کدام یک از نعمات پروردگارتان را انکار می‏کنید؟

در روایات اسلامی آمده که کفار مکه از پیامبر اسلام (ص) تقاضا کردند برای صدق دعوی خود ماه را به دو نیم بشکافد و به او قول دادند که اگر چنین نماید به دین اسلام و صدق گفتار او ایمان خواهند آورد... آن شب آسمان صاف و ماه به صورت کامل (بدر) بود، پیامبر (ص) از خداوند خواست تا آنچه را که کفار مکه از او خواسته‏اند به آنها نشان بدهد تا ایمان بیاورند... خداوند دعای پیامبرش را اجابت کرد... و سپس ماه به دو نیم شکافته شد، نیمی در کوه صفا و نیم دیگر در کوه قیقعان در مقابل آن قرار گرفت.

کفار مکه که در حال مشاهده این واقعه بودند گفتند که محمد (ص) ما را سحر کرده است، سپس گفتند اگر او ما را سحر کرده باشد نمی‏تواند همه مردم را سحر کند، ابوجهل گفت: "صبر کنید تا یکی از اهل بادیه بیاید و از او سئوال کنیم که آیا انشقاق ماه را دیده است یا نه، اگر تایید کرد ایمان می‏آوریم و اگر نه معلوم می‏شود که محمد (ص) چشمان ما را سحر کرده است."

بالاخره یکی از اهالی بادیه به مکه آمد و این خبر را تصدیق کرد و آنگاه ابوجهل و مشرکان گفتند: "این سحر مستمر است" و آنگاه این آیات مبارک نازل شد... "اقتربت الساعة وانشق القمر..." باری این موضوع پایان یافت و مشرکان ایمان نیاوردند.

در یکی از نشستهای دکتر زغلول النجار در یکی از دانشگاههای انگلیس، وی در خصوص معجزه شق‌القمردر صدر اسلام به دست پیامبر (ص) به عنوان یکی از معجزات پیامبر (ص) که توسط ناسا به اثبات رسیده است صحبت می‏کرد. در این میان یکی از حاضران که به اسلام خیلی توجه و اهتمام داشت به نام "داوود موسی بیتکوک" که در حال حاضر نیز رئیس حزب اسلامی بریتانیاست ماجرای مسلمان شدن خود را اینگونه نقل کرد:

هنگامی که می‏خواستم در مورد اسلام تحقیق کنم یکی از دوستانم ترجمه‏ای از قران کریم به زبان انگلیسی را به من هدیه کرد و من نیز بطور اتفاقی آن را باز کردم و اتفاقا سوره قمر آمد. سپس شروع به خواندن کردم.... و ماه شکافته شد... وقتی به این جمله رسیدم از خود پرسیدم آیا واقعا ماه شکافته شده است؟؟ ! سپس با ناباوری کتاب را بسته و به کناری گذاشتم و از تحقیق در باره اسلام هم منصرف شدم و دیگر سراغ آن کتاب هم نرفتم.

روزی در مقابل تلویزیون نشسته بودم و طبق معمول برنامه‏ای را مشاهده می‏کردم، برنامه‏ای بود که در آن مجری با سه نفر از دانشمندان ناسا متخصص در علوم فضایی مصاحبه داشت. موضوع برنامه جنگ ستارگان و صرف میلیاردها دلار در این راه و اعتراض به این موضوع بود. مجری با بیان اینکه صدها میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می‏برند، دانشمندان را مورد انتقاد قرار داده بود و آنان هم با بیان مفید بودن این تحقیقات در مجلات کشاورزی و صنعت و غیره از این طرحها دفاع می‏کردند...

مجری سپس سئوال دیگری را طرح می‏کند با این مضمون که:

شما در یکی از سفرهای خود به ماه حوالی 100 میلیارد دلار هزینه کردید و تنها خواسته‏اید که پرچم آمریکا را بر روی ماه نصب کنید... آیا این عاقلانه است؟

در جواب این گوینده دانشمند آمریکایی لب به سخن گشوده و می‏گوید که: "در آن سفر، هدف ما مطالعه ترکیب داخلی ماه بوده که بدانیم چه تشابهاتی با زمین دارد و در این زمینه به موضوع عجیبی برخورد کردیم که عبارت بود از یک کمر بندی از سنگها و صخره‏های تغییر شکل یافته که سطح کره ماه را به طرف عمق و به طرف سطح دیگر آن پوشانده بود و هنگامی که این اطلاعات را به زمین‌شناسان منتقل کردیم مایه شگفتی آنان شده و گفتند چنین چیزی امکان ندارد مگر آنکه ماه در مرحله‏ای از حیات خود به دو نیم تقسیم شده و سپس دوباره جمع شده باشد و به شکل اول بازگشته باشد و این نوار از صخره‏های تغییر شکل یافته نتیجه برخورد دو نیمه ماه در لحظه جمع شدن و به هم پیوستن دو نیمه آن می‏باشد."

داوود موسی بیتکوک سپس می‏گوید:

"با شنیدن این مطلب از جای خود پریدم و گفتم این معجزه‏ای است که در 1400 سال قبل به دست پیامبر اسلام در قلب صحرا اتفاق افتاده و از عجایب روزگار این است که آمریکا باید میلیاردها دلار خرج کنند تا آن را برای مسلمانان اثبات نمایند! بی شک این دین حق و حقیقت است..."

به این ترتیب سوره قمر سبب اسلام آوردن این شخص شد، پس از آنکه عاملی برای دوری او از اسلام شده بود و این خود از دیگر معجزات اسلام است.

 

مطلب ارسالی توسط آقای دهشیری- دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری

 


» نظر

چربی خون را چگونه کاهش دهیم؟؟؟

متخصص گیاهان دارویی با بیان این مطلب گفت: بیشتر گیاهان (سبزی‌ها و میوه‌ها) به علت فیبر و الیافی که دارند، باعث کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون می‌شوند. البته تاثیر گیاهان در کاهش چربی خون یکسان نیست، تاثیر برخی از آنها بیشتر است و به دلیل خاصیتی که در کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون دارند، برای تهیه دارو استفاده می‌شوند.دکتر محمد صالحی افزود: بین گیاهان، سیر بیشترین قدرت را در کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون دارد و بیش از صد صنعت داروسازی در دنیا از سیر، فرآورده‌های دارویی تهیه کرده‌اند. سیر علاوه بر کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید، خاصیت ضدمیکربی و ویروسی دارد و فشارخون و قند خون را کاهش می‌دهد و خون را رقیق می‌کند.وی تصریح کرد: البته سیر تازه از سیر پخته بهتر اثر می‌کند. اثر سیر ترشی نیز مانند سیر تازه است. میوه زیتون و روغن آن هم کلسترول را کاهش می‌دهد. سال‌هاست مشخص شده است که روغن زیتون چربی خون را کاهش می‌دهد.استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: سه نوع نوشیدنی دیگر کاهش‌دهنده فشار خون، کلسترول و تری‌گلیسرید، شامل آب گوجه‌فرنگی، آب انار و آبغوره می‌شود این نوشیدنی‌ها می‌تواند بین وعده‌های غذایی یا همراه غذا مصرف شود.وی یادآور شد: آلبالو، گیلاس، نارنج، لیموترش و گریپ‌فروت نیز از میوه‌هایی است که مصرفشان هم به صورت آبمیوه و هم میوه تازه، چربی و کلسترول خون را کاهش می‌دهد. همچنین کدو حلوایی، جعفری، پیاز، جو، فلفل سبز، بادمجان و عدس نیز از جمله مواد غذایی است که به کاهش تری‌گلیسرید و کلسترول خون کمک می‌کند. البته باید دقت داشته باشید، این گیاهان باید به مقدار متناسب مصرف شود و روش طبخ‌شان نیز مورد توجه قرار گیرد.

منبع: وب سایت خبری تحلیلی شفاف


» نظر

پذیرش دانشجو از سال 1393

تازه ترین راهکارهای شیوه پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی 93 با حضور مسئولان وزارتخانه های آموزشی کشور بررسی شد.
رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: طبق گزارشی که سازمان سنجش آموزش کشور به کمیسیون آموزش ارائه کرد، 30 درصد پذیرشهای دانشگاهها نیازی به برگزاری کنکور ندارند و پذیرش دانشجو عملاً در این رشته محلها می تواند بدون نیاز به آزمون صورت گیرد.وی گفت: برای این گروه از داوطلبان، ملاک سنجش و پذیرش نمراتی است که در دوران دبیرستان کسب می کنند.به گفته رضا صابری همچنین برای 50 درصد رشته محلها شاید احتیاج به کنکور خیلی آسان(عمومی) به علاوه بررسی سابقه تحصیلی داوطلبان کفایت کند.وی با بیان اینکه اگر این دو گروه 50 و 30 درصدی در کنار هم قرار گیرد مشخص می شود که رقابت شدید داوطلبان تنها برای 20 درصد رشته ها در قالب کنکور صورت می گیرد، ادامه داد: قالب اصلی شیوه پذیرش دانشجو در سال 93 تا حدودی به دست آمده که طیف آن شامل سابقه تحصیلی به عنوان مبنای سنجش داوطلب تا برگزاری یک کنکور تخصصی سخت به علاوه سابقه تحصیلی، می شود.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای با بیان اینکه در قانون سال 86 حذف کنکور واقعیتی است که قابلیت اجرایی ندارد، ادامه داد: فضای آنچه که کمیسیون آموزش در این زمینه کسب کرده این است که ما باید به دنبال قانونی جدید برای کنکوری باشیم که به ظرفیتهای آموزش و پرورش دقت کند و ظرفیتهای دانشگاههای کشور را هم بپذیرد.وی گفت: باید سعی کرد 50 درصد ظرفیت دانشگاههای کشور بر اساس کنکوری بدون فشار روانی، آزمونی نرم و ملایم همچنین آسان و استاندارد به همراه مجموعه دروسی که زیاد تخصصی نباشد و تنها با چندین درس عمومی طبقه بندی شده، تکمیل شود.صابری در این گفتگو خطاب به داوطلبانی که در سال 93 قصد ورود به دانشگاه دارند توصیه کرد که پذیرش بخشی از آنان در سال 93 قطعاً بر اساس سوابق تحصیلی دوران دبیرستان صورت می گیرد و توجه به سوابق تحصیلی خیلی بیشتر از الان مورد توجه قرار گرفته است.

» نظر

دروغگوئی هیزم شکن : طنز

روزی، وقتی هیزم شکنی مشغول قطع کردن یه شاخه درخت بالای رودخونه بود ،تبرش افتاد تو رودخونه. وقتی در حال گریه کردن بود یه فرشته اومد و ازش پرسید: چرا گریه می کنی؟هیزم شکن گفت که تبرم توی رودخونه افتاده. فرشته رفت و با یه تبر طلایی برگشت." آیا این تبر توست؟" هیزم شکن جواب داد: " نه . فرشته دوباره به زیر آب رفت و این بار با یه تبر نقره ای برگشت و پرسید که آیا این تبر توست؟ دوباره، هیزم شکن جواب داد : نه. فرشته باز هم به زیر آب رفت و این بار با یه تبر آهنی برگشت و پرسید آیا این تبرتوست؟جواب داد: آره. فرشته از صداقت مرد خوشحال شد و هر سه تبر را به او داد و هیزم شکن خوشحال روانه خونه شد. یه روز وقتی هیزم شکن داشت با زنش کنار رودخونه راه می رفت زنش افتاد توی آب. هیزم شکن داشت گریه می کرد که فرشته باز هم اومد و پرسید که چرا گریه می کنی؟اوه فرشته، زنم افتاده توی آب.فرشته رفت زیر آب و با جنیفر لوپز برگشت و پرسید : زنت اینه؟ هیزم شکن فریاد زد: آره . فرشته عصبانی شد. " تو تقلب کردی، این نامردیه".هیزم شکن جواب داد : اوه، فرشته منو ببخش. سوء تفاهم شده. میدوونی، اگه به جنیفر لوپز " نه" میگفتم تو میرفتی و با کاترین زتاجونز می اومدی. و باز هم اگه به کاترین زتاجونز "نه" میگفتم تو میرفتی و با زن خودم می اومدی و من هم میگفتم آره . اونوقت تو هر سه تا رو به من می دادی اما فرشته، من یه آدم فقیرم و توانایی نگهداری سه تا زن رو ندارم، و به همین دلیل بود که این بار گفتم آره.


» نظر
   1   2      >