سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
شیدای اصفهانی
عاشق آسمونی
علیرضااحسانی نیا:فرزانگان امیدوار
ازهردری-از هر کجا
جزیره علم
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
نظرمن
سارا
.:: بوستان نماز ::.
مُهر بر لب زده
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
کانون فرهنگی شهدا
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
کودک ونوجوان
سارا احمدی
.: شهر عشق :.
یادداشتهای فانوس
نور اهلبیت (ع)
باستان شناسی
برادران شهید هاشمی
مجله مدیران
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
زشت است بی تو زندگی زیبای عالم
سیاه مشق های میم.صاد
ورزشهای رزمی
مهاجر
مکاشفه مسیح
لــعل سـلـسـبیــل
عدالت جویان نسل بیدار
صدای مردم نی ریز
جامع ترین وبلاگ خبری
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
رودخور
بهمن یاراحمدی
مناجات با عشق
فقط من برای تو
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
*غدیر چشمه همیشه جاری*
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
دوست خوب
دوستانه
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
در محضر صاحبدلان
ورزشی
نگاه نو
معرفی نخل خلیج فارس
یاراحمدی
آباده
رودخور طبیعتی زیبا
انتخابات مجلس نیریز
نظرسنجی انتخابات مجلس
میثم علمدار
حامیان دکتر رضا صداقت ماه ترین
استاد طالبی
اینجا رفسنجان
استاد اسدنیا
عاشق کربلا
اشعار قدیم و جدید
وب شعر
بچه های قطاربنه
رضا یاراحمدی
استاد تقوی
جواد سعادت
بلوچ دانشگاه کار
مسلم پرویزی
مجمع فرهیختگان بخش قطرویه
نی ریز پرس
نبض نی ریز
تو چی فکر می کنی
فروشگاه فایل بلبل

واقعیتهائی هولناک در مورد منابع آب

بحران آب در ایران به وضعیتی غیر متعارف دچار شده است. منابع آبی به پایین ترین سطح خود رسیده و دشت ها برای خشک شدن از همدیگر سبقت می گیرند. برداشت آب از سفره های زیر زمینی به بالای 80 درصد رسیده و حالا تبخیر زیاد، بارش کم و برداشت بی رویه، سفره های زیر زمینی را هم خالی کرده و کاسه چشم سدها را خشکانده است. نیمی از حدود 600 دشت ایران دیگر غیر قابل بازگشت هستند  . اینها و نمونه های بیشری از بی ملاحظگی سرزمینی به روشنی مشخص کرده است که دور جدید کم آبی و خشکسالی در ایران آغاز شده و از همه سو سایه مرگ را می توان بر سر طبیعت و تنوع زیستی کشور دید. خشک شدن جنگلهای زاگرسی، مرگ گونه های جانوری بر اثر بی آبی و حالا هم خشک شدن سدها در شهرهای مختلف کشور نشان می دهد بی تفاوتی نسبت به توسعه پایدار چطور می تواند بیش از همه حیات انسانی را تهدید کند. گستردگی و فراگیر بودن بحران آب نشان می دهد؛ تغییر اقلیم نقش به مراتب کمتری به نسبت سوء مدیریت در کاهش و نابودی منابع آبی در ایران داشته است. اگرچه دوران کم بارشی در ایران آغاز شده و مدیریت بحران در ایران باید خود را برای شرایط ویژه ای در آینده آماده کند. تا همین یک سال پیش شاید کمتر مقام دولتی حاضر بود بپذیرد کشور با بحران آبی و اثرات محیط زیستی ناشی از کمبود آن مواجه است. تذکرهای مدام رسانه ها و کارشناسان راه به جایی نبرد اما در همین چند ماه اخیر وزیر نیرو، مقامات وزارت کشاورزی و کارشناسان و مدیران سازمان محیط زیست نسبت به بحران آب بیمناک شده و قرمزی وضعیت را درک کرده اند.  حالا همه یکصدا نسبت به کاهش منابع آبی، افت سفره های زیر زمینی، خشکی تالاب ها و دشت ها و دریاچه ها هشدار می دهند اما آنچه سبب شد رئیس جمهوری از مردم بخواهد در مصرف آب به شکلی جدی صرفه جویی شود، عمق فاجعه و بحران زیستی در ایران را نمایان می سازد. کشاورزی ناپایدار متهم ردیف اول است. مصرف بی اندازه آب در کشاورزی سنتی، سبب شده منابع آبی کشور، ظرف سه تا حداکثر چهار دهه به پائین ترین سطح خود نزدیک شوند. اگر برای نمونه سری به اطراف دریاچه های [سابق] کشور بزنید متوجه می شوید باغات سیب در اطراف دریاچه ارومیه، جالیزهای خیار و کاهو و گوجه در اطراف دریاچه پریشان و سبزی محصولات در کرانه خشکیده تالاب های کشور چگونه شاهد مرگبار مهمترین اکوسیستم های کشور هستند و کشاورزان تربیت نشده و بدون ناظر چگونه آب را از عمق زمین با هزارن تلمبه غیر مجاز، بیرون کشیده و شیره زمین را مکیده اند! باغ ها پر بار و جالیزها پر محصولند اما از دریاچه ها چه چیزی باقی مانده جز توده ای خاک خورد شده که خود کانون جوشش گرد و غبار و زمینه آلایندگی وسیعی برای کل کشور فراهم آورده است. تنش های اکولوژیک در دشت های استان فارس، تهران، خراسان، یزد و سمنان و... خود را به وضوح نشان داده است. ایران نه تنها در مدیریت اکوسیستم های آبی از میان 132 کشور جهان رتبه 130 را دارد بلکه در مصرف حفره های درونی زمین مخرب ترین کشور دنیا لقب گرفته است. خالی شدن سفره های زیر زمینی از آب به دلیل برداشت بی رویه برای کشت محصولات کشاورزی کار را به جایی رسانده که بی شک امنیت ملی در ایران به وضعیت نامطلوبی مبتلا خواهد شد. با این حال اگر شیوه های آبیاری و کشت محصولات کم مصرف و سازگار با اقلیم های متفاوت در کشور اصلاح نشود و مشارکت عمومی در این میان بوجود نیاید، به زودی شاهد نزاع های محلی و برخوردهای قبایل و گروهای مردمی بر سر توزیع منابع آب خواهیم بود.

منبع: وب سایت تحلیلی عصر ایران

 


» نظر

به نام خداوند جان و خرد

 

به نام خداوند جان و خرد

کزین برتر اندیشه برنگذرد

خداوند نام و خداوند جای

خداوند روزی ده رهنمای

فرا رسیدن سال جدید تحصیلی و بهار علم و دانش را به همه ایرانیان عزیز علم دوست و علی الخصوص به اساتید، معلمین، دانشجویان و دانش آموزان بزرگوار تبریک عرض می دارم. امیدوارم سال تحصیلی جدید، آغازی خوب و پر نشاط برای کسب علم، معرفت و دانائی برای همه  این خوبان باشد. جا دارد تبریک خودم را مخصوصا خدمت همه عزیزان بازدید کننده از این وبلاگ که همیشه همگام و همراه بنده بوده و هستند با افتخار عرض نمایم.

ارادتمند و خادم شما

رضا صداقت

 

 


» نظر

گزارش رسمی جهانی از شادترین و غمگین ترین کشورهای جهان

براساس گزارش لایو‌ساینس، شاخص جهانی رفاه موسسه گالوپ براساس چگونگی میزان رونق پنج فاکتور که با رفاه و خوشی مردم در ارتباط است این رتبه‌بندی را انجام داده‌است. این فاکتورها شامل داشتن هدف، سلامتی بدنی، امنیت مالی، داشتن روابط اجتماعی مطمئن و رضایت از اجتماع هستند. براساس نتایج به دست آمده از این تحقیق، از هر 6 نفر تنها یک نفر، یا 17 درصد از مردم جهان از سه گزینه از پنج فاکتور مورد نظر برخوردار بودند، و مابقی مردم جهان در این زمینه‌ها دچار کمبود و دشواری بودند. ساکنان منطقه آمریکا،‌که شامل آمریکای شمالی،‌لاتین و کانادا می‌شوند، از بیشترین شانس دستیابی روزافزون به پنج فاکتور مورد نظر برخوردارند،‌ به شکلی که 33 درصد از ساکنان این مناطق به سه فاکتور یا بیشتر دست‌یافته‌اند، درحالی که در مناطق آفریقایی تنها 9 درصد از این شرایط بهره برده‌اند. این وضعیت در مناطق جنگ‌زده سوریه و افعانستان وخیم‌تر می‌شود، به شکلی که تنها یک درصد از بزرگسالان افغان یا سوریه به سه فاکتور یا بیشتر دست یافته‌اند. براساس نتایج نهایی 10 کشور شاد جهان کشورهای پاناما، کاستاریکا، دانمارک، اتریش، برزیل، ال‌سالوادور، اوروگوئه، سوئد،‌ کانادا و گواتمالا اعلام شده‌اند و کشورهایی که با دریافت کمترین درصد دستیابی به 5 گزینه مورد نظر گالوپ به عنوان غمگین‌ترین کشورها انتخاب شده‌اند کشورهای سوریه،‌افغانستان، هائیتی، جمهوری دموکراتیک کنگو، چاد، ماداگاسکار، اوگاندا، بنین، کرواسی و گرجستان هستند. شهروندان آمریکای لاتین نسبت به دیگر ساکنان جهان از بیشترین میزان شادی و خوشی برخوردار هستند که به گفته گالوپ، این روند از رویکرد مثبت‌نگری در زندگی مردمان این مناطق ناشی می‌شود. پاناما با آماری 61 درصدی بیشترین میزان دسترسی به فاکتورهای خوشی، هدف، روابط اجتماعی، سلامتی، امنیت مالی، رضایت از اجتماع، را داشته‌است. هر 10 کشور شاد جهان به مناطق اروپا و آمریکا تعلق دارند،‌اما پنج کشور خارج از این مناطق نیز در مطالعه گالوپ پیشرفت‌های قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و هریک در زمینه دسترسی به یکی از فاکتورها از امتیاز بالایی برخوردار بوده‌اند: بحرین در امنیت مالی، عربستان در رضایت از اجتماع و سلامت، مالت در روابط اجتماعی و سریلانکا و امارات در رضایت اجتماعی. گالوپ همچنین دریافته‌است که میزان دستیابی به رضایت از اجتماع در سطح جهانی رو به افزایش است و در مقابل میزان دستیابی به داشتن هدف رو به کاهش گذاشته‌است، به شکلی که تنها 13 درصد از بزرگسالان در آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا در این زمینه درحال پیشرفت هستند. به گفته گالوپ، 14 درصد از مردم ایران نیز در زمینه دستیابی به پنج فاکتور مورد نظر این موسسه درحال پیشرفت هستند و این امتیاز ایران را پس از کشورهایی مانند قبرس، استونی، اتیوپی، هندوستان، اندونزی، عراق، ژاپن، قزاقستان و میانمار در رتبه هفتاد و چهارم قرار داده‌است.


» نظر

تاملی بر انتقاد امام جمعه محترم آباده طشک از نماینده مجلس

 

بر اساس خبر منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی امید نی ریز، اخیرا در خطبه های نماز جمعه آباده طشک مورخ 21 شهریور 93  امام جمعه محترم این شهر حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای  موسوی، انتقاد شدید از نماینده فعلی مجلس داشته است. انتقاد ایشان بیشتر در زمینه دخالتهای نماینده در عزل و نصبهای مدیریتی و نیز عدم تخصیص اعتبار برای بخش آباده طشک بوده است. ضمن تشکر از موضع فعلی ایشان و بیان بخشی از دردهای مردم، بنده  و بسیاری از طبقات مختلف نیز بیشتر مواردی را که ایشان در خطبه های نماز جمعه در مورد عملکرد نماینده فعلی مجلس  فرمودند قبول داریم. اما به عنوان یک راه حل  امام جمعه محترم گفته اند که نیروهای تحصیلکرده زیادی در بخش وجود دارند که باید از آنها برای کاندیداتوری مجلس آینده دعوت شود تا این مشکل حل شود. در همین ارتباط چند نکته به نظرم رسید که هم برای همشهریان عزیز در بخش آباده طشک و هم برای همه عزیزان همشهری در شهر نی ریز و سایر بخش های شهرستان قابل تامل می باشد.    

                                                                                              

- اگر نماینده برای شهرستان نی ریز و از جمله بخش آباده طشک کاری انجام نمی دهد و یا کم کاری می کند، آیا این منحصر به حال حاضر است و یا طی 15 سال نمایندگی همیشه این مشکل وجود داشته است؟ به نظر بنده این مشکل همیشه بوده است ولی به طریقی توسط شخص نماینده و یا برخی افراد مطلع و ذی نفوذ از طرف وی ، این کم کاری ها از اذهان عمومی مردم دور نگه داشته شده است و با یک سری کارهای شعاری افکار عمومی مردم را بازی داده اند 

                                                                                                      

- چرا بزرگوارانی که امروز از نماینده انتقاد می کنند در مقاطعی که شهرستان نیاز به همدلی و وحدت داشت ، مسیر خود را به سمت شهرستان رقیب بردند و از همین نماینده با رای بالا حمایت کردند و باعث شکست شهرستان شدند؟ آیا نمی شد پیش بینی چنین روزهائی را داشت؟ به نظر بنده کاملا اینروزها قابل پیش بینی بود و با دور اندیشی ، قاطعیت و همدلی  بیشتر ممکن بود تا مسیری دیگر به نفع مردم را انتخاب نمود که متاسفانه انجام نشد


- آیا برای حل این مشکل راه حل کاندیدا کردن تعداد زیادی افراد از بخشی مانند آباده طشک می باشد و یا باید افکار عمومی مردم را به سمت وحدت و ائتلاف شهرستان بر اساس رعایت عدالت شهرستانی و بین بخشی  بر یک کاندیدای شناخته شده و فراجناحی و مورد قبول اکثریت مردم از شهر و بخش ها سوق داد؟


- مگر در انتخاباتهای قبلی مجلس مشکل ما تعدد کاندیداها و عدم توافق بر سر یک گزینه واحد نبوده است؟ اگر قرار باشد که در همه بخش ها و شهر نی ریز افراد تحصیلکرده  مجددا برای انتخابات مجلس آینده کاندیدا شوند ، آیا نتیجه ای که می خواهیم بدست خواهد آمد و یا نتیجه انتخاب مجدد همین نماینده و یا فرد دیگری در شهرستان رقیب خواهد بود؟


بسیار مایل هستم تا دوستان  در این خصوص اظهار نظر نمایند 

 

 

 


» نظر

لیست پیشنهادی جدید کابینه توسط شجونی- طنز جالب

 

به گزارش آخرین نیوز محسن حدادی در خبر آنلاین نوشت:

بعد از آنکه شجونی عضو ارشد حزب موتلفه از وزیر ارشاد و یونسی و مجید انصاری شنید که نمی شود گرانی را ارزان کرد و اشتغال آفرینی کرد، صبح امروز در تماس تلفنی لیست اعضای جدید کابینه را به روحانی داد.

وی در این تماس تلفنی گفت: حاج حسن اگه میخوای از دلواپسی دربیام سریع همه رو برکنار کن و بچسب به این لیست.

شنیده ها حاکی است، بعد از این اظهارات از آنسوی خط این صدا به گوش رسیده است: پس از شنیدن صدای بوق پیغام بگذارید.
او بعد از شنیدن صدای بوق این اظهارات را نیز بیان داشته است:

وزیر خارجه را عوض کن چرا که فقط می خندد و دلار را ارزان نکرده، وزیر ورزش را هم بردار که آلودگی هوا را نتوانسته کم کند. از وزیر ارتباطات هم بخاری بلند نمی شود زودتر عذرش را بخواه یکسال است مسکن مهر مردم روی هواست. راستی معاون اولت را هم عوض کن زیاد به خاتمی زنگ می‌زند. رییس بانک مرکزی را هم بفرست بره، جمعیت کشور زیاد نشده. وزیر نفت را هم برش دار خوشم نمیاد ازش.

اسامی وزیران پیشنهادی شجونی بدین شرح است:

مهدی کلهر: وزارت آموزش و پرورش

اسفندیار رحیم مشایی: وزارت ارتباطات

محمد علی آبادی: وزارت امور خارجه

اکبر آقای بقال(سوپری محل احمدی نژاد): وزارت امور اقتصادی و دارایی

علی سعیدلو: وزارت بهداشت

سعید مرتضوی: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

باقری لنکرانی: وزارت جهاد کشاورزی

محمدرضا رحیمی: وزارت دادگستری

محمد رویانیان: وزارت دفاع

سعید جلیلی: وزارت راه و شهرسازی

مهرداد بذرپاش: وزارت صنعت، معدن و تجارت

رحیم پور ازغدی: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

علیرضا افتخاری: وزارت فرهنگ و ارشاد

بابک زنجانی: وزارت نفت

حسین رضازاده: وزارت نیرو

غلامحسین الهام: وزارت ورزش و جوانان

 

 


» نظر

انتقاد تند امام جمعه محترم نیریز از نماینده مجلس؟؟؟؟؟؟؟؟

 

انتقاد شدید امام جمعه محترم نی ریز از نماینده شهرستان در مجلس ( منبع  هفته نامه عصر نیریز یکشنبه 9/6/1393)


شهرستان باید یکپارچه شود تا مشکلاتی که الان داریم در آینده  نداشته باشیم.مبلغ 6 میلیاردتومان از ماده 180 به نی‌ریز اختصاص داده‌اند که دست نماینده است من به عنوان امام‌جمعه‌ی 35 ساله‌ی شهر و کسی که 50 سال در این شهر روحانی هستم نباید خبر داشته باشم چه کار می‌خواهند بکنند و برنامه‌هایشان چیست؟ این باید درسی باشد برای شما نی‌ریزی‌های عزیز؛ دست از این اختلافات بردارید، بگذارید  شهر از این غربت خارج شود. زمان انتخابات  مجلس 7-6  نفر نیایند اسم بنویسند. بعضی‌ها معلوم نیست کجا هستند؟ زمان انتخابات  که می‌شود می‌آیند اسم‌شان را می‌نویسند. از همین حالا یک نفر صالح و خوب را پیشنهاد دهید، معرفی کنید، با هم متحد شوید و همه به او  رأی دهید. وی ادامه داد: می‌خواهند راه بکشند،[نماینده مجلس] دخالت می‌کند، بخشدار معرفی کنند،  دخالت می‌کند، رئیس اداره‌ا‌ی معرفی کنند، دخالت می‌کند. نماینده‌ای که خودش باید راه بکشد و پیگیری ‌کند. خود  ایشان به ما قول دادند که راه نی‌ریز- خرامه را پیگیری می‌کنم اما باز می‌آید مانع ایجاد می‌کند. به محیط زیست شکایت می‌کند. ما از دولت و اداره‌ی راه و شهرسازی می‌خواهیم که این مسئله را پیگیری کنند. شهرستان باید یکپارچه شود تا مشکلاتی که الان داریم در آینده  نداشته باشیم.امام جمعه‌ی نی‌ریز در ادامه گفت: مگر قوه مجریه، قوه  مقننه و قوه قضاییه از هم جدا نیستند؟ تفکیک قوا یعنی چه؟ اگر تفکیک هست هر قوه‌ای باید کار خودش را انجام دهد، چرا این‌قدر در کارها دخالت می‌کنند.مبلغ 6 میلیاردتومان از ماده 180 به نی‌ریز اختصاص داده‌اند که دست نماینده است من به عنوان امام‌جمعه‌ی 35 ساله‌ی شهر و کسی که 50 سال در این شهر روحانی هستم نباید خبر داشته باشم چه کار می‌خواهند بکنند و برنامه‌هایشان چیست؟ این مسئله برای من سنگین است.در جاده‌ی نی‌ریز- استهبان، بیابان‌ها همه را برق‌کشی کرده‌اند اما در نی‌ریز ما حتی جلو دانشگاه آزاد هم برق‌کشی انجام نگرفته و شب‌ها تاریک است. شما نی‌ریزی‌ها زبان ندارید، حرف نمی‌زنید، پیگیری نمی‌کنید، تلفن بکنید، تلگراف بزنید، نامه بنویسید و پیگیر خواسته‌هایتان باشید.خشکسالی و خشک‌شدن باغات برای مردم سخت است. تمام آن‌ها از طرف دولت بودجه دارد، پیگیری کنید و بودجه‌ی آن را بگیرید و اگر نماینده بخواهد کوتاهی کند من شخصاً به رئیس مجلس نامه می‌نویسم و می‌گویم ما این چنین نماینده‌ای نمی‌خواهیم.


دوستانی که با وضعیت حوزه انتخابیه نیریز و استهبان آشنا هستند:


1-     نظرات خود را در باره این موضع گیری امام جمعه محترم نی ریز بیان نمایند؟

2-     به نظر شما این موضع گیری صریح چقدر می تواند مشکل اختلافات داخلی شهرستان خصوصا در زمان انتخابات مجلس آینده را کم کند؟

3-     وظیفه تک تک مردم شهرستان نیریز را برای وحدت در انتخابات آینده چه می دانید؟

 


» نظر

برخی علائم اولیه سرطان : بلا دور انشاء الله

 

وقتی صحبت از سرطان به میان می‌آید مسلما هیچکس دوست ندارد علائم اولیه این بیماری را در خود شناسایی کند.به گزارش ایسنا، متاسفانه بسیاری از افراد وقتی می‌شنوند علائم ابتلا به سرطان‌های خاص در آنها وجود دارد به شدت جا می‌خورند اما بعدها متوجه می‌شوند که این علایم مدتهاست در آنها نمایان شده است.از آنجا که تشخیص اولیه سرطان در درمان آن نقش حیاتی ایفا می‌کند لذا بهتر است همه با علایم هشداردهنده اولیه سرطان آشنا باشند که در این گزارش به نقل از «نچرال نیوز» به آنها اشاره شده است:

خستگی مفرط

اگرچه برخی خستگی‌ها به دلیل داشتن مشغله‌های روزمره زندگی طبیعی به نظر می‌رسند اما اگر ناگهان احساس کردید برای انجام وظایف عادی و روزمره خود نیاز به خواب طولانی دارید، کم‌کم باید نسبت به این مسئله نگران شوید. بنابر اعلام یکی از انجمن‌های سرطان در آمریکا این خستگی زیاد از حد معمول می‌تواند نشانه برخی سرطان‌ها نظیر سرطان خون (لوسمی)، روده یا معده باشد. سایر سرطان‌هایی که سبب از دست دادن خون زیاد می‌شوند نیز می‌توانند در این خستگی نقش داشته باشند.

تب خفیف اما ماندگار

تب خفیف که به دمای حدود 37.6 الی 38.2 درجه سانتیگرادی بدن اطلاق می‌شود نیز می‌تواند یکی از علائم ابتلا به برخی عفونت‌ها باشد. این تب همچنین می‌تواند از علائم برخی سرطان‌ها نظیر بیماری‌ لنفوم هوچکین (بزرگ شدن بیش از حد غدد لنفاوی و کبد)، سرطان خون، لنفوم غیرهوچکین باشد. از آنجا که تب خفیف از علائم اصلی ابتلا به این سرطان‌ها است پس باید در صورت تکرار، آن را جدی گرفت.

مشکل در بلع

علاوه بر مشکل در بلع غذا، سایر اختلالات نظیر زخم شدن لب‌ها که در مدت زمان طبیعی التیام نمی‌یابد، گلودردهای مکرر یا مداوم، سرماخوردگی‌های مزمن یا مکرر، خونریزی غیرطبیعی یا دردهای بدون دلیل مشخص در دهان را نیز نباید نادیده انگاشت. بنابر اعلام انستیتو ملی سلامت آمریکا، علائم بالا می‌توانند از نشانه‌های سرطان‌های دهانی نظیر سرطان‌های حنجره، مری و زبان باشند. علاوه بر این سایر دلایل غیرسرطانی نیز می‌توانند منجر به بروز این علائم شوند.

کاهش وزن غیرطبیعی و بی‌دلیل

در حالی که این روزها شاهد همه‌گیر شدن چاقی مفرط در سراسر جهان هستیم لذا اگر فردی ناگهان دچار کاهش وزن غیرطبیعی و بدون دلیل شد، نگران‌کننده‌ است. اگرچه کاهش وزن به صورت طبیعی نشانه خوبی است اما اگر فردی مشاهده کرد بدون رژیم گرفتن، ورزش یا تغییر در سایر شیوه‌های زندگی دچار کاهش وزن می‌شود،‌ این کاهش وزن می‌تواند نشانه‌ سرطان باشد. بنابر اعلام انجمن سرطان آمریکا، این کاهش وزن ناگهانی می‌تواند از علائم سرطان معده، ریه، مری و پانکراس باشد. همچنین کاهش وزن ناگهانی و جدی می‌تواند ناشی از برخی مشکلات جدی در سلامتی باشد. اگر فردی یکی از علائم فوق را مشاهده کرد بهتر است هرچه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کند. در واقع هر گونه تغییر محسوس و غیرعادی را باید جدی گرفت و هرچه سریعتر برای معاینات ضروری به پزشک مراجعه کرد.

 


» نظر

طنز انتخاب همسر : با عذر خواهی از خانم های محترمه

 

جوانی می خواست زن بگیرد به پیرزنی سفارش کرد تا برای او دختری پیدا کند. پیرزن به جستجو پرداخت، دختری را پیدا کرد و به جوان معرفی کرد وگفت این دختر از هر جهت سعادت شما را در زندگی فراهم خواهد کرد.
جوان گفت: شنیده ام قد او کوتاه است.
پیرزن گفت:اتفاقا این صفت بسیار خوبی است، زیرا لباس های خانم ارزان تر تمام می شود
جوان گفت: شنیده ام زبانش هم لکنت دارد.
پیرزن گفت: این هم دیگر نعمتی است زیرا می دانید که عیب بزرگ زن ها پر حرفی است، اما این دختر چون لکنت زبان دارد پر حرفی نمی کند و سرت را به درد نمی آورد.
جوان گفت: خانم همسایه گفته است که چشمش هم معیوب است
پیرزن گفت: درست است ، این هم یکی از خوشبختی هاست که کسی مزاحم آسایش شما نمی شود و به او طمع نمی برد.

جوان گفت: شنیده ام پایش هم می لنگد و این عیب بزرگی است.
پیرزن گفت: شما تجربه ندارید، نمی دانید که این صفت ، باعث می شود که خانمتان کمتر از خانه بیرون برود و علاوه بر سالم ماندن، هر روز هم از خیابان گردی ، خرج برایت نمی تراشد.
جوان گفت: این همه به کنار، ولی شنیده ام که عقل درستی هم ندارد.
پیرزن گفت: ای وای، شما مرد ها چقدر بهانه گیر هستید، پس یعنی می خواستی عروس به این نازنینی، این یک عیب کوچک را هم نداشته باشد.

 

 


» نظر

ساده زیست ترین و خیرترین رئیس جمهور جهان را بشناسید؟؟؟

 

رئیس جمهور چپ گرای اروگوئه با انتقاد صریح از وضعیت جهان گفت ، دنیا در دوران جنگ سرد دارای قاعده و قانون بود ولی اکنون دنیا در هرج و مرج است و همه جا بوی خون و کشتار می دهد.
به گزارش عصر ایران "خوزه موخیکا" رییس جمهور 79 ساله اروگوئه در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی " ال موندو" با انتقاد صریح از نظام بین الملل ، آمریکا را مسبب بحران های منطقه ای در خاورمیانه دانست.موخیکا با اشاره به اینکه جهان در دوران جنگ سرد وضعیت بهتری داشت و او آرزوی بازگشت به آن دوران را دارد، گفت: آن موقع رهبران جهان قواعدی را رعایت می کردند با یک تلفن می شد جلوی یک جنگ را گرفت اما الان دنیا در هرج و مرج است از اوکراین و لیبی گرفته تا سوریه و عراق و فلسطین (غزه) همه جا کشت و کشتار و هرج و مرج است.او با دفاع از صحبت های اخیر خود درباره ارتکاب نسل کشی از سوی اسراییل علیه مردم غزه گفت: من هنوز بر این باورم و معتقدم اسراییل در غزه  نسل کشی می کند و مقصر اصلی این نسل کشی نیز آمریکاست. چرا آمریکایی ها در جایی که منافع شان در خطر است اقدام به گسیل نیروهای خود در چارچوب نیروهای سازمان ملل می کنند، اما در غزه از این اقدام سرباز می زنند؟موخیکا افزود: برای اینکه این جنگ به نفع آمریکا است . این جنگی است که مایه اصلی آن نفرت و کینه است و برای همین ادامه می یابد.موخیکا در پاسخ به سوالی درباره نامزدی او برای دریافت جایزه نوبل صلح گفت: وقتی همه جای دنیا در آشوب و جنگ و خونریزی است چه جایزه صلحی می خواهند بدهند؟ باید این بساط را جمع کنند. من اگر برنده این جایزه بشوم آن را دریافت نخواهم کرد.موخیکا از سال 2010 به سمت ریاست جمهوری اروگوئه برگزیده شد. او  و همسرش  90 درصد از حقوق ماهانه خود را خرج امور خیریه می کنند. همسر موخیکا سناتور است.موخیکا به دلیل ساده زیستی و اهدای حقوق ماهانه خود به امور خیریه و فقرا به رییس جمهور فقیر مشهور شده است. او در خانه ای ساده و روستایی زندگی می کند و خودرویی قدیمی متعلق به 30 سال پیش دارد. موخیکا سوسیالیست است.او در یک مزرعه قدیمی متعلق به همسرش که در کنار جاده خرابه‌ای بیرون از شهر "مونته‌ویدئو" (پایتخت) ‌است، زندگی می‌کند. این خانه بسیار ساده است و حتی لباس‌های شسته شده خانه رییس جمهور در بیرون محوطه خانه از بند رخت آویزان می شود. آب خانه از چاهی که در حیاط است  تأمین می‌شود و تنها محافظان موخیکا دو مأمور پلیس و یک سگ سه پا بنام "مانوئلا" هستند. طبق اعلام سازمان شفافیت بین المللی فساد اداری و مالی در اروگوئه از زمان به قدرت رسیدن موخیکا به حداقل خود کاهش یافته است.

 


» نظر

عبارتی زیبا از شهید مطهری

 

از کودکی همیشه این سوال برایم مطرح بود که :چرا قطار تا وقتی ایستاده است کسی سنگ به او نمی زند،اما وقتی قطار به راه افتاد سنگباران می شود! این برایم معما بود تا وقتی که بزرگ شدم و وارد اجتماع گشتم،دیدم این قانون کلی زندگی ما ایرانیان است که هر کسی و هرچیزی تا وقتی که ساکن است مورد احترام است،تا ساکت است مورد تعظیم و تمجید است،اما همین که به راه افتاد و یک قدم برداشت نه تنها کمکش نمی کنند بلکه سنگ است که به طرف او پرتاب می شود و این نشانه  یک جامعه ی مرده است. ولی یک جامعه ی زنده فقط برای کسانی احترام قائل است که متکلم هستند نه ساکت،متحرکند،نه ساکن،باخبرند،نه بی خبرتر.

منبع: کتاب حق و باطل- اثر شهید مطهری

 


» نظر