سفارش تبلیغ
صبا

لینک دوستان
شیدای اصفهانی
نظرمن
علیرضااحسانی نیا:فرزانگان امیدوار
جزیره علم
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
کانون فرهنگی شهدا
سارا
ازهردری-از هر کجا
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
عاشق آسمونی
.:: بوستان نماز ::.
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
کودک ونوجوان
سارا احمدی
.: شهر عشق :.
یادداشتهای فانوس
نور اهلبیت (ع)
نشریه حضور
باستان شناسی
برادران شهید هاشمی
مجله مدیران
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
زشت است بی تو زندگی زیبای عالم
سیاه مشق های میم.صاد
مُهر بر لب زده
ورزشهای رزمی
مهاجر
مکاشفه مسیح
لــعل سـلـسـبیــل
عدالت جویان نسل بیدار
صدای مردم نی ریز
جامع ترین وبلاگ خبری
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
رودخور
بهمن یاراحمدی
مناجات با عشق
فقط من برای تو
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
*غدیر چشمه همیشه جاری*
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
دوست خوب
دوستانه
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
در محضر صاحبدلان
ورزشی
نگاه نو
معرفی نخل خلیج فارس
یاراحمدی
آباده
رودخور طبیعتی زیبا
انتخابات مجلس نیریز
نظرسنجی انتخابات مجلس
میثم علمدار
حامیان دکتر رضا صداقت ماه ترین
استاد طالبی
اینجا رفسنجان
استاد اسدنیا
عاشق کربلا
اشعار قدیم و جدید
وب شعر
بچه های قطاربنه
رضا یاراحمدی
استاد تقوی
جواد سعادت
بلوچ دانشگاه کار
مسلم پرویزی
مجمع فرهیختگان بخش قطرویه
نی ریز پرس
نبض نی ریز
تو چی فکر می کنی

یارانه های مصرفی باید شناور گردد

یارانه های مصرفی باید شناور گردد

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون هدفمند کردن یارانه ها هیچ نقصی ندارد گفت: کسری بودجه دولت ناشی از عدم تحقق در آمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و پرداخت یارانه نقدی ثابت به مردم است.محمد رضا خباز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر تصریح کرد: بر اساس قانون هدفمند کردن یارانه ها دولت باید بر اساس در آمدی که از اجرای این قانون به دست می آورد یارانه نقدی به مردم پرداخت کند اما متاسفانه دولت برای پرداخت یارانه نقدی ثابت به مردم از بودجه سایر وزارتخانه ها برداشت می کند.نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید نیمی از در آمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را به صورت نقدی و مستقیم در قالب یارانه به مردم پرداخت کند و نیمی دیگر را در قالب یارانه به تولید کنندگان و دستگاه های اجرایی برای جبران افزایش هزینه ها پرداخت کند.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه ها باید به صورت نرخ شناور انجام شود اظهار داشت: دولت باید 50 درصد از در آمد حاصل از افزایش نرخ حامل های انرژی را به صورت یارانه مستقیم به مردم پرداخت کند، اما قوه مجریه برخلاف قانون نرخ ثابتی را برای یارانه های مستقیم در نظر گرفته و برای تامین آن نیازمند برداشت از منابع عمرانی و بودجه وزارتخانه ها است.وی کسری بودجه دولت را ناشی از عدم تحقق درآمد های حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها خواند و گفت: در بودجه سال 1390 نرخ فروش نفت 81 دلار در نظر گرفته شده بود که تحقق یافت، درآمدهای مالیاتی و گمرکی نیز به تصدیق دولت کاملا محقق شده است، بنابراین تنها علت کسری بودجه دولت عدم تحقق کامل درآمد های حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها است.خباز با اشاره به تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اظهار داشت: قانون نویسی یک قسمت کار است و اجرای قانون قسمت مهمتر و نظارت بر اجرای قوانین است که به سلامت اجرای قانون می افزاید.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نمایندگان تصور می کنند با تصویب قانون وظیفه شان پایان یافته است ، عدم تعهد دولت به اجرای دقیق قوانین را ناشی از عدم نظارت دقیق، صحیح و علمی مجلس به  اجرای دقیق قوانین و مقررات از طرف دولت دانست.وی افزود: دولت شعار نانوشته ای دارد که بر اساس آن خدمت به مردم مهمتر از اجرای قانون و مقررات است در همین راستا در صورتی که اجرای قوانین مانع خدمت رسانی شود می توان از اجرای قوانین صرف نظر کرد.خباز با اشاره به اختلاف دولت و مجلس در تبعیت از قانون گفت: راه حل مشکلات قانون محوری و تبعیت دولت از قانون است.وی با تاکید بر اینکه مجلس نباید در اجرای قوانین مماشات و رودر بایستی کند اظهار داشت: دولت احساس می کند مجلس بر اجرای قوانین نظارت جدی ندارد لذا به راحتی از اجرای قوانین سر باز می زند.وی با اشاره به احساس امنیت دولت در قبال عدم اجرای قوانین و مقررات تاکید کرد: بنده به عنوان عضو هیئت تطبیق مصوبات با قوانین در جریان تخلفات دولت از اجرای قوانین و عدم تصمیم و اراده جدی مجلس برای برخورد با این قانون شکنی ها قرار دارم .خباز با تاکید بر اینکه دولت باید نظارت خود بر اجرای قوانین را افزایش دهد اظهار داشت: قانون هدفمند کردن یارانه ها قانونی قوی است که از طرف دولت به صورت دقیق اجرا نمی شود.به گزارش خبرنگار پارلمانی مهرطبق گزارش کمیسیون ویژه مجلس از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در صورت ادامه روند کنونی برای پرداخت یارانه نقدی، دولت حتی درصورت اختصاص همه درآمد حاصل از هدفمندی به یارانه نقدی، 156 هزار میلیارد ریال تا پایان سال کسری بودجه خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری تابناک


» نظر

به بهانه نزدیک شدن انتخابات مجلس :شاخصهای یک نماینده خوب

با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس نهم و لزوم شرکت و انتخاب آگاهانه در انتخابات و انتخاب بهترین افراد بعنوان نماینده مردم بنده نظر شخصی خودم را جهت اطلاع و استفاده دوستان در این زمینه اعلام میدارم امیدوار هستم توانسته باشم کمکی هر چند کم را در این مورد نموده باشم 

برخی از مهمترین شاخصهای یک نماینده خوب از نظر حقیر عبارتند از:

- بایستی شناخت کافی از مشکلات جامعه و مردم هم در سطح حوزه انتخابیه خود و هم در سطح استان و کشور را داشته باشد و برای حل مشکلات بایستی راهکارهای مختلف را بررسی کند و بهترین راهکار را با همکاری دیگران انتخاب نماید و حداکثر توان خود را برای حل مشکلات انجام دهد.

- باید قدرت تشخیص و اولویت بندی فرصتها و مشکلات مردم را داشته باشد و در دوره نمایندگی خود وقت و توان خود را بر حل مهمترین مشکلات مردم و نیز مهمترین فرصتها متمرکز کند تا بیشترین منفعت را بتواند از امکانات موجود و اعتبارات تخصیص یافته برای جامعه ایجاد کند.

- بایستی خود را در مقابل مردم و موکلین خود مسئول بداند و نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد و در فرصتهای ممکن به موکلین خود گزارش کار دهد و بایستی در عمل باور داشته باشد که مردم ولی نعمت مسئولین هستند و حق سوال و انتقاد دارند.

- باید با مردم صادق باشد و واقعیت ها را با مردم در میان گذارد.

- باید از قشر پایین یا متوسط جامعه باشد تا درد جامعه را حس کند و خصوصا مشکلات طبقه ضعیف را لمس کند و دردشان را درد خود بداند و همیشه در پی رفع مشکلات آنان باشد.

- شناخت امورات و نیازهای روز مردم نه تنها در حوزه انتخابیه خود و بلکه در کل منطقه و کشور و بررسی مشکلات و دغدغه های مردم  و تلاش برای حل آنها. برای مثال در شرایط کنونی جامعه ما بزرگترین دغدغه مردم داشتن شغل مناسب و آبرومند برای برخورداری از یک زندگی آبرو مندانه است. لذا یکی از اولویتهای نماینده خوب در شرایط کنونی باید حل مشکل بیکاری جوانان و خصوصا افراد دانشگاهی و تحصیلکرده باشد.

- باید شجاع باشد  و صراحت بیان توام با منطق قوی داشته باشد تا بتواند با شجاعت و قدرت بر حق و حقوق مردم پافشاری و استقامت نماید و از خود فداکاری  نشات داده و از هیچ کوششی دریغ نورزد و از کسی جز خدا نهراسد و منافع عمومی مردم را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دهد و در راه پیشرفت جامعه و مردم حاضر باشد از حق خود بگذرد و به معنی حقیقی ایثارگر باشد.

- باید آگاه به مسائل زمان باشد . یعنی هم از مسائل روز جامعه خود سر دربیاورد و هم از مسائل جهانی سر در بیاورد و بی تفاوت نباشد .

- باید دغدغه دین خدا را داشته باشد و به اعتقادات و باور های دینی مردم معتقد و ملتزم باشد و در این مسیر تمام تلاش خود را بکار بندد تا جامعه دینی و اسلامی ما همیشه اسلامی بماند و این میراث گرانبهای بزرگان دین تقویت شده و تکامل یابد.  

- داشتن تخصص عالیه و مهارت کافی در یک یا چند موضوع علمی و  به قولی حرفی برای گفتن داشته باشد و بتواند در کمیسیون های مجلس و یا در صحن علنی مباحث کلیدی و مهمی را مطرح کند و بتواند در میان مجلسیان و دولتمردان و نخبگان کشور موثر واقع شود. اگر چنین باشد می تواند هم در مسائل کلان مملکتی و هم در مورد مشکلات حوزه انتخابیه خود اظهار نظر سازنده کند و مورد توجه سایرین قرار گیرد.

- نفوذ در دل مردم و مسئولین و شخصیت خوب فردی می تواند یکی دیگر از خصلتهای یک نماینده خوب باشد که در بیشتر کارها کارساز می باشد. یک نماینده خوب کسی است که دارای روابط عمومی خوب باشد و از آن برای خدمت به مردم به نحو احسن استفاده کند.

- یکی دیگر از خصوصیات یک نماینده موفق استفاده از مشاوره افراد با تجربه و کارامد و نخبگان درسطح حوزه انتخابیه و در سطح استان و کشور می باشد  و باید از افکار عمومی و علم و تجربه دیگران و خصوصا نخبگان صالح بهره مند گردد.

-داشتن روحیه تعامل و تعادل در برخورد با افراد و گروههای مختلف و استفاده از حد اکثر فرصتهای موجود برای کمک به آحاد مردم جامعه.

- یک نماینده خوب کسی است که همیشه و در همه کارها رضای خدا را در نظر بگیرد و آنچه را که رضای خداست انجام دهد.

  - بایستی در عزل و نصبها و واگذاری امور به دیگران به صلاحیتهای واقعی افراد توجه کند به طوریکه شایسته ترین افراد به لحاظ تخصص و تدین در مسند امورات جامعه قرار گیرند. افرادی که بتوانند در دوران مسئولیت خود گرهی از مشکلات مردم و خصوصا طبقات فقیر جامعه را باز کنند و مورد قبول و وثوق مردم باشند.

خداوند نگهدارتان و لطف الهی مددکارتان باد

رضا صداقت

                                                                                                                                                               26/9/1390


» نظر

آب دیدم یاد اندوهی عجیب افتاده ام

آب دیدم یاد اندوهی عجیب افتاده ام                 یاد بغض زخمی ماه غریب افتاده ام

هر کجا دستی به سوی آسمان پر می کشد       من به یاد نغمه ی امن یجیب افتاده ام

از شروع عشق خواهی تا کنار قتلگاه                 هی دمادم بر فراز و بر نشیب افتاده ام

مثل گنجشکی که بی بال و پرم افسرده ام          از طواف گنبدش من بی نصیب افتاده ام

بغض دارم در گلو ای اشک آرامم نما                   یاد چشمان علمدار نجیب افتاده ام

شعر از دوست عزیزم جناب استاد طالبی

 


» نظر

علتهای قیام امام حسین( ع) را بدانیم

در رخداد حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) عواملی همچون بیعت خواستن یزد از امام نقش داشت، بیعتی که پیامدهای منفی زیادی داشت و مساوی بود با به رسمیت شناختن حکومت غیرمشروع یزید، اما عللی همچون « دعوت مردم کوفه از امام (ع) و اقامه حجت بر امام (ع)» و « اصلاح امت و مبارزه با فساد» در این قیام موثر بودند.به گزارش ایسنا مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی پاسخ پرسش «علل و عوامل امام حسین (ع) چه بود؟» را چنین عنوان کرده است:امام در مقابل حکومت یزید و بیعت خواستن او دو گزینه بیشتر نداشت:یک؛ بیعت با یزید دو؛ قیام که نتیجه آن شهادت بود، زیرا دشمن برای کشتن امام جدی بود، که در صورت عدم بیعت، امام را به شهادت برساند.امام به هیج عنوان نمی‌توانست با یزید بیعت کند؛ زیرا بیعت حضرت، پیامدهای منفی زیادی داشت. بیعت امام مساوی بود با به رسمیت شناختن حکومت غیرمشروع یزید. یزیدی که برای نابودی اسلام شمشیر آخته بود.در این جا بایسته است هم به فلسفه قیام امام و هم به علل عدم بیعت اشاره شود:انحراف از سنت نبوى و عدالت علوى، از زمان‌های گذشته آغاز شده بود؛ اما با ظاهرفریبى، روند خود را ادامه مى‌داد. اهل‏بیت(ع) و صحابه پاک همچون سلمان، ابوذر، عمار و... در هر فرصتى به ابراز حق و آگاه کردن مردم مى‏پرداختند. اما نقطه‏اى از تاریخ فرا ‏رسید، که دو طرف احساس کردند باید حرف آخر را بزنند و کار را یکسره کنند. پس از درگذشت معاویه (سال60 قمری) و روى کار آمدن یزید، چنین موقعیتى به دست آمد. از یک سو یزید منکر همه چیز شد و اعلام کرد: «لعبت هاشم بالملک فلا خبر جاء و لا وحىٌ نزل؛ بنى‏هاشم با حکومت بازى‏ کردند و هیچ خبرى از آسمان نیامده و هیچ وحی‌ای نازل نشده است».او تصمیم قاطع گرفته بود که با تهدید و قتل، اجازه هیچ‌گونه فعالیت را به دیگران ندهد به طورى که پیش از انتشار خبر مرگ معاویه سعى داشت از امام حسین(ع)، عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر بیعت بگیرد، حتى با تهدید به قتل.اینجا امام حسین(ع) باید تصمیم جدى خود را بگیرد. هنر حضرت در این بود که «حقانیت» خود را با پاسخ به دعوت کوفیان، با تدبیر و «عقلانیت» پیش برد، به گونه‏اى که بر همگان اتمام حجت شد. نهضت خود را با «مظلومیت» آمیخته کرد، تا چهره ظالمان هر چه منفورتر در طول تاریخ باقى بماند و محو نشود.از دیدگاه امام حسین(ع) امامت و رهبرى امت اسلامى شایستگی‏هایى را مى‏طلبد، که یزید و هرکس که مثل وی باشد، فاقد آن است.وقتى ولید استاندار مدینه، امام را به استاندارى دعوت کرد و خبر مرگ معاویه را به حضرت داد و نامه‏اى را که یزید براى گرفتن بیعت به او نوشته بود خواند، امام ‏فرمود: «ما الإْمام الا الْعامل بالْکتاب و الْقائم بالْقسْط الدّائِن بدین الْحق و الْحابس نفسه‏ على ذات اللّه؛ امام آن است که به کتاب خدا حکم کند. عدل و داد بر پا نماید. دین حق را گردن نهد و خویشتن را وقف رضاى خدا کند».بنا به نقل یعقوبى و خوارزمى، یزید صریحاً به ولید نوشته بود: «اگر حسین و ابن زبیر از بیعت خوددارى کنند، گردن شان را بزند و سرهای شان را نزد او بفرستد».امام در جواب ولید فرمود: اینکه در پنهانى و خلوت بیعت کنم، براى تو کافى نخواهد بود؛ مگر آن که آشکارا بیعت کنم و مردم آگاه شوند.ولید گفت: آرى!فرمود: تا بامداد صبر کن.مروان گفت: به خدا سوگند! اگر حسین در این ساعت بیعت نکند و از تو جدا شود، دیگر بر او قدرت نخواهى یافت. او را حبس کن و نگذار از این جا خارج شود؛ مگر آن که بیعت کند یا گردنش را بزن!امام فرمود: واى بر تو! آیا به کشتن من امر مى‏کنى ؟ چه قدر پستى!سپس رو به ولید کرد و فرمود: «اى امیر! ما خاندان نبوت و معدن رسالتیم. محل آمد و شد فرشتگان و محل فرود رحمت خدا هستیم. خدا با ما (فیض وجود را) آغاز کرده و با ما به پایان مى‏رساند. یزید فاسق، فاجر، شرابخوار، قاتل بى‌گناهان و متجاهر به فسق و فجور است. کسى مانند من با مثل او بیعت نمی‌کند؛ ولى بامدادان خواهیم دید، که کدام یک از ما سزاوار و شایسته بیعت و خلافت است».وقتى امام از نزد ولید بیرون رفت، مروان گفت: «خلاف گفته من عمل کردى. به خدا دیگر چنین فرصتى به دست تو نخواهد افتاد».
ولید گفت: «واى بر تو! به من مى‏گویى دین و دنیاى خود را از دست بدهم! دوست ندارم، که مالک دنیا باشم و حسین را کشته باشم. آیا حسین را بکشم براى این که مى‏گوید: بیعت نمى‏کنم! کسى که خون حسین را بریزد و در روز قیامت خدا را ملاقات کند، میزان عملش سبک است. خدا روز قیامت به او نظر نمى‏کند. به او رحمت ننماید و براى او عذابى دردناک هست!».این قسمت از تاریخ، براى درک علّت قیام و خوددارى حضرت از بیعت و تعیین هدف و مبدأ آن امام شهید، بسیار حساس و مهم است؛ زیرا مواردى را یادآور شده، که هر یک براى ردّ بیعت و وجوب قیام کافى است.مواردى که امام حسین(ع) مستند و دلیل خودداری از بیعت و تصمیم بر مخالفت قرار داد، کسى در صحت و درستى آن شک نداشت و مورد قبول و اتفاق همه بود؛ حتى ولید، عموزاده یزید و استاندار او درستى این سخنان را انکار نکرد و در برابر قوّت منطق و صحت استدلال و احتجاج امام هیچ ایراد و اشکالى ننمود.عبارت «و مثلى لایبایع مثله» نتیجه دلایل مستندى است، که راجع به صلاحیت بى نظیر و شخصیت ممتاز خود و سوابق و احوال ننگین یزید فرمود؛ یعنى، کسى مثل من، با این گذشته درخشان و با مقام رهبرى به حقى که نسبت به جامعه دارد، با کسى مثل یزید بیعت نمى‏کند؛ زیرا بیعت با خلیفه در اصطلاح مسلمانان، تعهد اطاعت از کسى است که مرکز تحقق هدف‏هاى عالى اسلامى، منبع عزّت و اعتلاى مسلمانان و اعتلاى کلمه اسلام، حامى قرآن، آمر به معروف، ناهى از منکر و به عبارت دیگر قائم مقام و جانشین پیامبر باشد.معناى بیعت صحیح، ابراز آمادگى در فرمان‏بردن از دستور خلیفه و فداکارى در راه انجام اوامر او است، که بر هر مسلمان به حکم آیه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و الوالاَْمْر منْکمْ» واجب است.بیعت با مثل یزید - هرچند صورت‏سازى و براى دفع ضرر باشد - امضاى قانونى شدن فسق و فجور، تجاهر به منکرات و معاصى، پایمال کردن حقوق، اتکا به ظالمان، ستمکاران، فاسقان و فاجران است.این بیعت، تعّهد همکارى در قتل مردم بى‏گناه و بردن آبرو و عزّت اسلام است، اما ساحت مقدس امام حسین(ع) به بیعت ننگین‌آلوده نخواهد شد.
حضرت جمله «مثلى‏ لا یبایع مثله»را مانند یک حکم بدیهى و مورد اتفاق همه فرمود؛ زیرا احدى از مسلمانان با وجدان نمى‏گفت: شخصیتى مثل حسین(ع) با ناکسى مثل یزید بیعت کند. حضرت در عبارتی دیگر وضعیت اسفناک جامعه تحت سرپرستی یزید و عدم بیعت خود با وی را این گونه بیان فرمود:« إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ‏ وَ عَلَى الْإِسْلَامِ السَّلَامُ إِذْ قَدْ بُلِیَتِ الْأُمَّةُ بِرَاعٍ مِثْلِ یَزِید؛ بازگشت همه ما به سوی خداست – کنایه از اینکه مرگ در این حال بهتر است تا بیعت با یزید – پس باید با اسلام خداحافظی کرد وقتی که فرمانروایی مانند یزید، حاکم مسلمانان باشد».حضرت در یکى از منازل به «فرزدق» شاعر فرمود: « مردم پایبند اطاعت شیطان شده و اطاعت خدا را ترک کرده و فساد را ظاهر و حدود را باطل نموده‏اند. شراب مى‏نوشند و اموال فقیران و بینوایان را به خود اختصاص داده‏اند. من سزاوارترین افراد هستم به قیام براى یارى دین و عزت و شرع و جهاد در راه خدا براى اعلاى کلمه الله».پس وقتى کار به این جا کشید که کسى مانند یزید بخواهد بر مسند پیامبر بنشیند و خود را رهبر دینى و سیاسى مسلمانان و پیشواى عالم اسلام بداند، براى امام جز اعلام خطر و قیام و اعلان شرعى نبودن حکومت، وظیفه دیگری نیست؛ زیرا در نظر مردم بیعت او و هر یک از بزرگان صحابه و تابعین با این عنصر ناپاک، پذیرش حکومت، ابطال حقیقت خلافت، عدول از تمام شرایط زعامت اسلامى و جانشینى پیامبر و کشاندن جامعه به گمراهی بود.این بیعت بر عهده مردان خدا، مانند زنجیرهاى عذاب است. سنگینى و فشار آن بر روح آنان از سنگینى کوه‏ها بیش تر است.امام حسین(ع) با این منطق قیام کرد و بر سر این سخن ایستاد: «ما الاِْمام اِلا الْعامِل بِالْکتابِ، و الْقائِم بِالْقِسْطِ، و الدّائِن بِدینِ الْحق، و الْحابِس نفسه على ذات الله؛ امام کسی است، که به کتاب خدا حکم کند. عدل و داد بر پا نماید. دین حق را گردن نهد و خویشتن را وقف رضاى خدا کند».حضرت در روز عاشورا که باران مصیبت‏ها بر سرش مى‏بارید، همان منطق را تکرار کرد: «اما و الله لااجیبهم الى‏ شى‏ء مما یریدون حتّى‏ القى الله و انا مخضب بدمى‏؛ به خدا سوگند! به خواسته‏هاى مردم پاسخ موافق نمى‏دهم تا خدا را دیدار کنم، در حالى که صورتم به خونم رنگین و خضاب شده باشم».در دوران خلافت ننگین یزید شرابخواری، غنا و آوازه خوانی زنان در شهرهای مختلف حتی در مکه و مدینه رایج شده بود و خلیفه غیر از مستی و قمار و بازی با حیوانات کاری نداشت!اعمال یزید مانند؛ به شهادت رساندن امام حسین(ع) و محاصره کعبه و سنگ باران آن و تخریب کعبه و سوزاندن آن و واقعه حرّه، همه شهادت مى‏دهد که هر چه درباره او گفته شده، مبالغه و گزاف نیست. تعیین یزید براى خلافت ، ضربه کارى به قلب اسلام و نظام اسلامى و هدف‏ها و مقاصد دین بود.چنان که جمعى از اهل مدینه به شام رفتند و به چشم خود دیدند که یزید پیوسته به شرب خمر و سگ بازى و آلات لهو و لعب مشغول مى‏باشد. چون برگشتند، اهل مدینه را به اعمال‏ زشت یزید خبر کردند. مردم مدینه کارگزار یزید، عثمان بن محمّد بن ابى سفیان را با مروان حکم و سایر امویّان از مدینه بیرون کردند . سبّ و شتم یزید را آشکار کردند و گفتند: کسى که قاتل اولاد حضرت رسول صلّى اللّه علیه و آله و سلّم است و با محارم ازدواج می کند و بی نماز و شرابخوار است، لیاقت خلافت ندارد.شناخت سید الشهدا(ع) از یزید، سابقه دیرینه‌ای داشت، چنان که حتى روزى در یک جلسه، حضرت در پاسخ معاویه که از یزید ستایش کرد، برخاسته، زشتی ها و مفاسد یزید را بر شمرد . به معاویه به خاطر بیعت گرفتن براى پسرش یزید، اعتراض کرد.حضرت امام حسین(ع) با قیام خود نظر دین را درباره حکومت یزید اعلام کرد. با سکوت یا بیعت امام، مردم بیش از پیش در مورد اسلام و نظام اسلامى به اشتباه مى‏افتادند و اسلام باقى نمى‏ماند.این مطلب مختصرى از زیان‏هاى آفت خطرناکى بود، که به نام یزید و حکومت اموى به جان حکومت اسلامى افتاد. شکل حکومت را - که عالى‏ترین نمایش عدالت اسلامى بود - به آن صورت وحشت زا و منفور درآورد.اگر قیام امام در آن هنگام به فریاد اسلام نرسیده بود، بزرگ‏ترین ننگ و عار دامن اسلام را لکه دار مى‏ساخت و عدالت و نظام ممتاز حکومتى دین خدا پایمال و نابود مى‏گشت.

منبع: وب سایت تابناک


» نظر

کاروان شهدا پس از زدن سنگ شیطان در جمرات


» نظر

بزرگترین آشپزخانه جهان مخصوص زائران ایرانی در مکه


» نظر

قبرستان بقیع در مدینه


» نظر

مسجد النبی در مدینه


» نظر

عکس2- خانه خدا


» نظر

عکس 1 - خانه خدا


» نظر
   1   2      >