سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
عاشق آسمونی
شیدای اصفهانی
علیرضااحسانی نیا:فرزانگان امیدوار
ازهردری-از هر کجا
جزیره علم
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
نظرمن
سارا
.:: بوستان نماز ::.
مُهر بر لب زده
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
کانون فرهنگی شهدا
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
کودک ونوجوان
سارا احمدی
.: شهر عشق :.
یادداشتهای فانوس
نور اهلبیت (ع)
باستان شناسی
برادران شهید هاشمی
مجله مدیران
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
زشت است بی تو زندگی زیبای عالم
سیاه مشق های میم.صاد
ورزشهای رزمی
مهاجر
مکاشفه مسیح
لــعل سـلـسـبیــل
عدالت جویان نسل بیدار
صدای مردم نی ریز
جامع ترین وبلاگ خبری
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
رودخور
بهمن یاراحمدی
مناجات با عشق
فقط من برای تو
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
*غدیر چشمه همیشه جاری*
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
دوست خوب
دوستانه
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
در محضر صاحبدلان
ورزشی
نگاه نو
معرفی نخل خلیج فارس
یاراحمدی
آباده
رودخور طبیعتی زیبا
انتخابات مجلس نیریز
نظرسنجی انتخابات مجلس
میثم علمدار
حامیان دکتر رضا صداقت ماه ترین
استاد طالبی
اینجا رفسنجان
استاد اسدنیا
عاشق کربلا
اشعار قدیم و جدید
وب شعر
بچه های قطاربنه
رضا یاراحمدی
استاد تقوی
جواد سعادت
بلوچ دانشگاه کار
مسلم پرویزی
مجمع فرهیختگان بخش قطرویه
نی ریز پرس
نبض نی ریز
تو چی فکر می کنی
فروشگاه فایل بلبل

عید میلاد امام زمان مبارک

بدینوسیله فرا رسیدن عید بزرگ  میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت امام زمان( عج) را به همه شیعیان و منتظران حقیقی ایشان و خصوصا شما دوستان گرامی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می نمایم./


» نظر

روند رو به بهبود اقتصاد ایران در سالهای آینده

 

به گزارش تسنیم، موسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور در گزارشی پیش‌بینی کرد که رشد تولید ناخالص داخلی واقعی ایران در سال 2014، 8 /2 درصد خواهد بود که بالاتر از نرخ منفی 9 /2 درصدی در سال 2013 است. همچنین متوسط رشد تولید ناخالص داخلی کشور در فاصله سال‌های 2014 تا 2018، 3/3 درصد خواهد بود.نرخ تورم کالاهای مصرفی در سال 2014 نسبت به سال قبل 28 درصد خواهد بود که نسبت به رقم 36 درصدی سال 2013 پایین‌تر است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که متوسط نرخ تورم سالانه کشور در فاصله سال‌های 2014 تا 2018 به 4/ 15 درصد برسد.

 


» نظر

تسلیت رحلت امام خمینی( ره)

 

بدینوسیله سالروز رحلت جانگداز بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و همچنین سالروز قیام خونین 15 خرداد را تسلیت عرض می نمایم. یاد و خاطره امام خمینی را گرامی می داریم و امیدواریم آرمانها و اهداف بلند ایشان که از مهمترین آنها توجه به محرومین و بسط عدالت اقتصادی و اجتماعی  بوده  در  جامعه اسلامی ما  به طور کامل محقق شود.  

 


» نظر

انتصاب شهباز صداقت به عنوان مسئول دانشگاه پیام نور نی ریز

 

طی حکمی از سوی دکتر مظلومیان رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس شهباز صداقت به عنوان مسئول امور جاری واحد نی ریز منصوب شد.به گزارش روابط عمومی واحد نی ریز شهباز صداقت عضو هیئت علمی این واحد طی حکمی به عنوان مسئول امور جاری نی ریز انتخاب و معرفی شد. صداقت عضو هیئت علمی رشته حسابداری نی ریز بوده و چند مقاله و یک کتاب در حوزه تحصیلی خود منتشر نموده است.مراسم معارفه وی نیز با حضور دکتر چشم آور مدیر نظارت و ارزیابی و اژدری مسئول روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان در واحد نی ریز برگزارشد. در این مراسم دکتر چشم آور قبل از معرفی صداقت با بیان اینکه واحد نی ریز در بررسی های آموزشی، پژوهشی و مالی در جایگاه بالایی قرارداشته اظهار داشت این واحد ساختمان عالی و مجهزی دارد که می بایست جنبش دانشجویی کمیته ها و انجمن ها در آن افزایش یابد و فضا سازی مناسب در آن انجام شود.وی همچنین در ادامه پیوند و وحدت بین کارکنان نی ریز را یکی از نقاط مثبت آن ارزیابی نمود و پس از معرفی شهباز صداقت به عنوان مسئول امور جاری جدید نی ریز ابراز امیدواری کرد "با حضور آقای صداقت هر روز شاهد پیشرفت این واحد در قسمتهای مختلف باشیم". صداقت نیز پس از تشکر از دکتر چشم آور انجام این وظیفه را بدون همکاری و همراهی کارکنان و همکاران در مرکز و استان غیر ممکن دانست و تبدیل شدن واحد به مرکز، تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی و بحث حذف رشته های واحد را از مهمترین مسائلی بر شمرد که دانشگاه با آن روبه رو بوده است.

برگرفته از سایت پیام نور استان فارس

 


» نظر

اعیاد شعبانیه بر شما دوستان عزیز مبارک

 

بدینوسیله اعیاد مبارک شعبانیه: میلاد حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار، میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز و میلاد حضرت امام سجاد (ع) را به محضر آقا و مولایمان حضرت امام زمان (عج) و به همه شیعیان جهان و خصوصا به شما دوستان و علاقه مندان امامت و ولایت صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

 


» نظر

سیر درمان بسیاری از دردها

به گزارش آخرین نیوز، سیر گیاه بومی هند است و اگر به صورت ناشتا مصرف بشود مانند یک آنتی‌بیوتیک کاملا طبیعی عمل می‌کند؛ به خاطر اینکه صبح‌ها و به صورت ناشتا باکتری‌ها مقاومت کمتری دارند و سیر با سرعت بیشتری روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

هزار و یک خاصیت سیر

وقتی که سیر را به صورت ناشتا میل می‌کنید در واقع بدنتان را سم‌زدایی کرده‌اید. با همین کار ساده تمامی انگل‌ها و کرم‌های موجود در روده را بیرون رانده و سدی در برابر بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون بالا و برخی از سرطان‌ها ایجاد می‌کنید.خوردن سیر به صورت ناشتا همچنین روی جریان خون نیز تأثیر بیشتری می‌گذارد. این ماده غذایی فشارخون را کاهش می‌دهد و باعث هضم راحت غذا می‌شود.نتایج پژوهشی که در سال 2001 انجام شده است نشان می‌دهد افرادی که به طور مرتب سیر می‌خورند سه برابر کمتر از بقیه دچار سرماخوردگی می‌شوند.سیر باعث بهبود عملکرد قلب، کبد و کیسه صفرا می‌شود. برای مقابله با اسهال، مشکلات عصبی، بی‌اشتهایی، استرس و آکنه نیز مفید است. اگر می‌خواهید بیماری‌هایی مانند سل، سینه‌پهلو، سرماخوردگی، نقرس، برونشیت، برونشیت مزمن، احتقان ریوی، آسم، هموروئید (بواسیر)، یبوست، عفونت گوش و سیاه‌سرفه از شما و اطرافیانتان دور باشد سیر را دریابید.خبر خوب این‌که نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند افرادی که به طور مرتب و به میزان کافی سیر مصرف می‌کنند کمتر در معرض برخی از سرطان‌ها قرار می‌گیرند. به عقیده محققان سیر همچنین می‌تواند از بافت‌های کبد در برابر ترکیبات سمی محافظت کند.سیر باعث افزایش قدرت باروری و کاهش قند خون شده و پیری را به تاخیر می‌اندازد. البته این‌ها تنها گوشه‌ای از خواص کم‌نظیر سیر بودند که به طور خلاصه اشاره شد.

 روش مصرف درست

سیر دارای دو ترکیب مهم به نام‌های آلیسین و دی‌آلیل‌ دی‌سولفید می‌باشد که خواص درمانی دارند. اگر هر روز صبح در حالت ناشتا به طور مرتب سیر مصرف کنید به طبیعی‌ترین شکل ممکن عمر طولانی همراه با سلامتی و تندرستی خواهید داشت. اگر از بوی آن خوشتان نمی‌آید و یا معده حساسی دارید می‌توانید از مکمل‌های غذایی سیر که به صورت قرص در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد استفاده کنید.باید بدانید که گذاشتن سیر روی دندانی که درد می‌کند باعث تسکین آن می‌شود. شما می‌توانید از این گیاه استفاده موضعی نیز بکنید و آن را به صورت مرهم برای تسکین جای نیش برخی از حشرات موذی و یا برای خلاص شدن از شر زگیل استفاده کنید.برای رفع سرماخوردگی کافی است که یک عدد سیر پوست‌کنده را در آب گرم بجوشانید و با آن بخور دهید. مصرف آن نیز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی می‌شود.اگر از روماتیسم رنج می‌برید سیر را داخل روغن زیتون له کنید و هر روز صبح آن را به مناطق دردناک بمالید.اگر گوشتان دچار عفونت و ورم شده است سیر را له کنید و آب آن را صاف کنید. یک تا دو قطره از این آب را داخل گوشتان بچکانید.برای فراموشی و مشکلات حافظه 1 کیلوگرم سیر را پوست‌کنده و ریزریز کنید. سپس آن‌ها را با آب 24 عدد لیموترش مخلوط کرده و داخل یک ظرف شیشه‌ای دربسته بریزید. اجازه دهید ترکیبتان به مدت 24 روز بماند تا خواص آن کاملا آزاد شود. سپس هر روز به صورت ناشتا یک قاشق چایخوری از این ترکیب را بنوشید.برای مقابله با سنگ کلیه دو قاشق غذاخوری سیر خردشده را در یک چهارم لیتر آب جوش به مدت 20 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کنید و یک فنجان صبح به صورت ناشتا و یک فنجان شب قبل از خواب میل کنید.برای تسکین دردهای عادت ماهانه در پنج روز اول، 1 تا 2 حبه سیر به صورت ناشتا میل کنید.

منبع: روزنامه آرمان

 


» نظر

بعثت نورانی پیامبر گرامی اسلام مبارک

بدینوسیله بعثت رسول گرامی اسلام، پیامبر رحمت و مهربانی  و اسوه کامل اخلاق را به همه شما دوستان عزیز همیشه همراه تبریک و تهنیت می گویم.


از حرا آیات رحمان و رحیم آمد پدید

با نخستین حرف، قرآن کریم آمد پدید

صوت اقرا باسم ربک می رسد بر گوش جان

یا که از غار حرا خلق عظیم آمد پدید


» نظر

هر دم از این باغ بر ی می رسد: این بار بورسیه های غیر قانونی

 

بورسیه غیر قانونی 3000 نفر در دولت احمدی نزاد

مجتبی صدیقی با بیان اینکه بین سال‌های 85 تا 92 این روال غیرقانونی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: در این سال‌ها، 729 نفر به خارج از کشور اعزام شدند که تعدادی از آنها شرایط این فراخوان را نداشتند. وی تصریح کرد: طبیعی است در این مسیر حضور آقازاده‌ها و منسوبان نیز پیدا می‌شود که اسامی این عده نیز وجود دارد. رئیس سازمان امور دانشجویان در وزارت علوم با بیان اینکه داشتن معدل 14 در دوره کارشناسی و 16 در کارشناسی ارشد ازجمله شروط دانشجویان اعزام به خارج از کشور بود، اظهار کرد: از مجموع 729 نفر دانشجوی اعزام‌شده معدل کارشناسی 73 نفر کمتر از 14 و معدل کارشناسی ارشد 70 نفر دیگر کمتر از 16 بود. صدیقی خاطرنشان کرد: در پرونده 235 نفر از این افراد نیز معدلشان اعلام نشده که البته این موضوع در حال بررسی است. صدیقی بیان کرد: بعضی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه علامه طباطبایی عجله زیادی برای پذیرش دانشجویان داشتند و حتی در مواردی بدون دریافت نامه تائید نهایی از وزارت علوم، متقاضیان را ثبت‌نام کرده‌اند. رئیس سازمان دانشجویان با بیان اینکه برای همه این دانشجویان باید مسیر گزینش نیز طی می‌شد، تصریح کرد: تقریبا نیمی از این افراد نظر گزینش یا هیات مرکزی جذب را ندارند. او با بیان اینکه درحال حاضر نهادهای نظارتی شامل سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات، نمایندگان خود را در سازمان دانشجویان مستقر کرده و مشغول بررسی پرونده‌ها هستند، تصریح کرد: تاکنون مواردی اعلام شده، اما ما منتظر نظرقطعی نهادهای نظارتی هستیم که تبصره‌های حقوقی نیز معلوم شود و اگر الزام قانونی برای ما وجود داشته باشد درباره آن نیز تصمیم می‌گیریم. رئیس سازمان دانشجویان با بیان اینکه قراربود در این زمینه حرفی زده نشود، گفت: احساس کردیم اگر بحث نکنیم بدهکار نیز می‌شویم. بنابراین مسائل در حد واقعیات و تا حد امکان گفته شد؛ اما موارد خاص را معذوریم که اعلام کنیم. صدیقی اظهار کرد: برخورد با مدیران و افراد مسئول وظیفه نهادهای نظارتی است و به ما مربوط نمی‌شود، اما در مورد خود دانشجویان بعید می‌دانیم که نظر نهادهای نظارتی درباره مواردی که آئین‌نامه رعایت نشده قطع تحصیل باشد، اما باز باید بحث شود و ممکن است نظری برای هزینه‌های انجام شده برای دانشجویان داشته باشند. بدون شک ورود غیرقانونی سه هزار دانشجو در مقاطع بالای تحصیلی مساله‌ای نیست که از فعالان حوزه دانشگاه پوشیده بماند. طی این سال‌ها اساتید و دانشجویان بسیاری از روند غیرقانونی برای پذیرش دانشجویان سخن گفتند اما، نه صدایشان شنیده شد و نه وزیر علوم برای ارائه پاسخ به مجلس کشانده شد و در نهایت پس از هفت سال ادامه این روند، به‌طور رسمی پرده از این اقدامات غیرقانونی برداشته شد. این اقدامات تا سال‌های متوالی نهاد دانشگاه و علم و همچنین جامعه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، آینده‌ای که قرار است به‌دست کسانی ساخته شود که صلاحیت آن را ندارند.

عوام‌زدگی در دانشگاه

در این زمینه دانشیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران می‌گوید: این تصمیمات از جانب هر مجموعه‌ای گرفته شده باشد، تبعات بسیاری از جمله عوام‌زدگی دارد و عملا بحث تخصص و شایسته‌سالاری را زیر سوال می‌برد.به گفته سعید معیدفر، در این سال‌ها برای بورس خارج از کشور قاعده‌ای وجود نداشت، درحالی که در گذشته آزمون وجود داشت. او ادامه می‌دهد: در این سال‌ها عده‌ای با رانت و رابطه بورس تحصیلی خارج از کشور گرفتند و با رانتی دیگر این بورس را تبدیل به بورس داخل می‌کردند. معیدفر با بیان اینکه گاهی تعداد افرادی که غیرقانونی وارد دوره دکترا می‌شدند، بیشتر از افرادی بود که با روند قانونی می‌آمدند، می‌افزاید: در کلاس چهار نفره، یک نفر با امتحان می‌آمد و دیگر دانشجویان با بورس تبدیل به داخل در کنار آن دانشجو تحصیل می‌کردند. این استاد دانشگاه بیان می‌کند: در بسیاری موارد شاهد بودم که دانشجوی ضعیف و متوسط وارد مقطع دکترا می‌شد ولی این اتفاق برای شاگرد اول‌ها نمی‌افتاد. معیدفر معتقد است: در این سال‌ها مجموعه معیارهای غلط سطح کیفی دانشگاه را تنزل داد، دانشگاه را با بحران مواجه کرد و عوام زدگی بیرون از دانشگاه را به داخل دانشگاه آورد. او با اشاره به اینکه دانشگاه تا چندین سال باید تاوان این اقدامات غیرقانونی را بدهد، می‌گوید: این افراد در سال‌های آینده ادعا می‌کنند که می‌خواهند عضو هیات علمی شوند. آنها در آینده پزشکان و مهندسان این جامعه می‌شوند، چطور می‌توان سرنوشت جامعه را به آنها سپرد؟

لطمه به اقتدار علمی و اخلاقی دانشگاه

همچنین معاون دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی تهران می‌گوید: ورود به دانشگاه قواعدی دارد و مبنایش این است که هر نوع پذیرش براساس تصمیم گروه‌های آموزشی انجام می‌شود. به گفته غلامرضا غفاری، انتخاب دانشجو باید با معرفی وزارت علوم، تصمیم گروه‌های آموزشی و مبتنی بر آیین‌نامه باشد، در غیر این‌صورت پذیرش قابل استناد نیست و غیر قابل قبول است. او ادامه می‌دهد: هنگامی که خارج از روال قانونی افرادی وارد دانشگاه می‌شوند به اقتدار علمی و اخلاقی دانشگاه لطمه وارد می‌شود. غفاری معتقد است: رقابت علمی و فعالیت علمی نقش مهمی در رشد و توسعه آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها دارد، ورود خارج از روال دانشجویان به دانشگاه این رقابت را بی‌اثر و دانشگاه را از وضعیت هنجارمدار و قاعده‌مدار خارج می‌کند. این دانشیار گروه برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی می‌افزاید: انتظار می‌رود گروه‌های آموزشی نقش اصلی تعریف شده خود را که مبتنی بر قواعد و هنجارهای علمی است در پذیرش دانشجویان به درستی ایفا کنند. او در رابطه با ادامه تحصیل دانشجویانی که به‌طور غیرقانونی وارد دانشگاه شده‌اند، عنوان می‌کند: ادامه تحصیل این دانشجویان مبتنی بر تصمیم گروه‌های آموزشی و دانشگاه است.

شوک مجلسی‌ها!

در این زمینه، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این خبر بسیار ناراحت‌کننده را شنیدیم، می‌گوید: برخی از این افراد درحال تحصیل هستند و از تحصیل برخی دیگر نیز جلوگیری به عمل آمده است. کارن خانلری با تاکید بر اینکه با این اقدامات باید برخورد شود و عوامل این داستان شناسایی شوند، می‌افزاید: در کمیسیون آموزش مجلس هنوز به نتیجه‌گیری در این زمینه نرسیدیم. او با اشاره به اینکه این مساله حساس است، ادامه می‌دهد: هرکس می‌داند که چنین اقداماتی چقدر نادرست است و سوال اینجاست که چرا از این کار جلوگیری نشد.این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه در مجلس باید به اتفاق‌نظر جمعی در این مورد برسیم، بیان می‌کند: این مساله در کمیسیون ‌آموزش مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اما از زمان بررسی آن اطلاعی ندارم.

منبع: روزنامه آرمان

 

 


» نظر

شهادت امام موسی کاظم تسلیت باد

بدینوسیله سالروز شهادت هفتمین امام شیعیان، حضرت امام موسی کاظم را به پیشگاه مولی و آقایمان امام زمان ( عج) و به همه شما دوستان عزیز تسلیت و تعزیت عرض می نمایم./


» نظر

بیائید به تدبیر خداوند اعتماد بیشتر کنیم

 

دل بسپاریم به آتشی که نمی سوزاند ابراهیم را. دریائی که غرق نمی کند موسی را. کودکی که مادرش او را به دست موجهای نیل می سپارد تا برسد به خانه تشنه به خونش. نهنگی که نمی خورد یونس را. یوسف را برادرانش به چاه می اندازند و سر از خانه عزیز مصر در می آورد.


آیا هنوز هم نیاموخته ایم که اگر همه عالم و آدم قصد ضرر رساندن به ما را داشته باشند و خدا نخواهد، نمی توانند.


پس به تدبیرش اعتماد کن ، به حکمتش دل بسپار، به او توکل کن و به سمت او قدمی بردار.

 


» نظر
   1   2      >