سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
عاشق آسمونی
شیدای اصفهانی
علیرضااحسانی نیا:فرزانگان امیدوار
ازهردری-از هر کجا
جزیره علم
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
نظرمن
سارا
.:: بوستان نماز ::.
مُهر بر لب زده
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
کانون فرهنگی شهدا
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
کودک ونوجوان
سارا احمدی
.: شهر عشق :.
یادداشتهای فانوس
نور اهلبیت (ع)
باستان شناسی
برادران شهید هاشمی
مجله مدیران
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
زشت است بی تو زندگی زیبای عالم
سیاه مشق های میم.صاد
ورزشهای رزمی
مهاجر
مکاشفه مسیح
لــعل سـلـسـبیــل
عدالت جویان نسل بیدار
صدای مردم نی ریز
جامع ترین وبلاگ خبری
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
رودخور
بهمن یاراحمدی
مناجات با عشق
فقط من برای تو
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
*غدیر چشمه همیشه جاری*
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
دوست خوب
دوستانه
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
در محضر صاحبدلان
ورزشی
نگاه نو
معرفی نخل خلیج فارس
یاراحمدی
آباده
رودخور طبیعتی زیبا
انتخابات مجلس نیریز
نظرسنجی انتخابات مجلس
میثم علمدار
حامیان دکتر رضا صداقت ماه ترین
استاد طالبی
اینجا رفسنجان
استاد اسدنیا
عاشق کربلا
اشعار قدیم و جدید
وب شعر
بچه های قطاربنه
رضا یاراحمدی
استاد تقوی
جواد سعادت
بلوچ دانشگاه کار
مسلم پرویزی
مجمع فرهیختگان بخش قطرویه
نی ریز پرس
نبض نی ریز
تو چی فکر می کنی
فروشگاه فایل بلبل

شهادت حضرت امام علی علیه السلام تسلیت

شهادت مولی الموحدین و امام المومنین حضرت علی(ع) را به همه شما برادران و خواهران دینی و ایمانی خودم تسلیت عرض می نمایم. امیدوارم توفیق درک شبهای عزیز قدر برای همه ما فراهم باشد و سرنوشت بسیار خوبی برای همگان در این شبهای مبارک رقم بخورد./

 


» نظر

در معرفی افراد همفکر برای نمایندگی مجلس عجله نکنیم

 

معرفی زود هنگام افراد بعنوان کاندیدای مردمی برای مجلس آینده شهرستان نی ریز از طرف هر فردی خوب و پذیرفته شده، اما اظهار نظر از طرف مردم و بدون هماهنگی با آنها خیر؟؟؟

هنوز مدت زمان زیادی تا انتخابات مجلس دهم مانده است. بنده اگر چه معتقد هستم که همه ما باید نسبت به سرنوشت شهرستان نی ریز که وطن ما هست احساس وظیفه کنیم و برای انتخابات مشورت، همفکری و تعامل داشته باشیم  و خودم نیز همواره در عمل برای رسیدن به نتیجه مطلوب   تلاش نموده ام، اما معتقد هستم که هنوز خیلی زود است که بخواهیم فردی را به زعم خود به عنوان کاندیدای وحدت و ائتلاف، آن هم از زبان مردم معرفی کنیم. اخیرا مطالبی در یکی از وبلاگهای شهر نی ریز بنام امید نی ریز  نوشته می شود  و مکررا از طرف مدیر محترم این وبلاگ، فردی بعنوان کاندیدای روحانیت و یا گاهی کاندید مردمی معرفی می گردد. خواستم تا از این طریق هم به نویسنده محترم این مطالب که بنده ایشان را می شناسم و  البته وی را دلسوز مردم و شهرستان می دانم  و هم به خوانندگان گرامی عرض نمایم که در این مورد ابهاماتی و البته اشکالاتی وجود دارد که  توجه به آنها ضروری بوده و عدم توجه به این موارد می تواند رسیدن به موفقیت شهرستان در انتخابات آینده مجلس را با مشکل مواجه سازد.

1-     اگر فردی که معرفی می شود واقعا آن طوری که این دوست عزیز می نویسند کاندید روحانیت شهرستان باشد، مطرح شدن نام ایشان از حالا که هنوز 20 ماه تا انتخابات فرصت باقی است، زمینه را برای تخریب وی از طرف کسانی که نمی خواهند شهرستان نی ریز به نتیجه خوبی در انتخابات برسد فراهم می سازد و منطقا ضرورتی برای اینکار در حال حاضر وجود ندارد.

2-     بهتر است تا مجموعه روحانیت شهرستان در اینکه فردی مورد حمایت آنان هست  یا خیر اظهار نظر نمایند و نه یک نفر از طرف سایرین. در همین زمینه بد نیست عرض کنم که بنده با تعداد زیادی از روحانیت بزرگوار شهرستان مذاکراتی در همین خصوص داشتم که همه آنها چنین موردی را که این برادر عزیز می گویند رد می کنند.

3-       هر کسی می تواند معرف فردی برای نمایندگی مجلس باشد و حق همه مردم هست که اظهار نظر داشته باشند. اما تصمیم  به اینکه چه کسی باید این بار بعنوان کاندیدای مردم و اصطلاحا وحدت شهرستان باقی بماند را باید به مراحل بعدی و نزدیک به نام نویسی و یا حتی بعد از آن واگذار نمود.

4-     با توجه به اینکه شهرستان نی ریز در مقابل شهرستان استهبان متحد و یکپارچه در انتخابات قرار دارد، معرفی کاندید مردمی و ائتلاف نیازمند تدابیر خاص است که توسط جناحهای سیاسی و نخبگان و روحانیت معظم بایستی در زمان مناسب گرفته شود. فردی باید این بار معرفی شود که بتواند رای مردم در روستاها و بخشها و شهر نی ریز را  به خوبی جذب کند. کسی که شناخته شده باشد و پایگاه مردمی قوی داشته باشد و جناحهای مختلف سیاسی و مردم شهر و روستا بتوانند بر سر وی به توافق نسبی برسند.

5-     برای انتخاب کاندید وحدت لازم است تا کمیته ای مرکب از افراد مطلع به مسائل سیاسی و اجتماعی و مسائل و مشکلات شهرستان،  با مشارکت فعال جناحهای مختلف سیاسی ، تشکل های مردمی،  روحانیت بزرگوار کل شهرستان، شورای شهر، شورای شهرستان، شورای بخش ها و معتمدین شهر و بخشها و روستاها و نخبگان علمی و دانشگاهی و ..... تشکیل شود و با در نظر گرفتن همه جهات مورد نظر و در صورت ضرورت و حسب نیاز با استفاده از یک نظرسنجی منصفانه و مورد پذیرش  همه  مردم، اقدام به انتخاب و معرفی فردی نمایند که به یاری خداوند بزرگ بتوانیم این بار در انتخابات مجلس سر بلند بیرون بیائیم و شرمنده مردم نباشیم.

از همه خوانندگان محترم که این مطلب را مطالعه نمودند انتظار و استدعا دارم تا نظر خود را در این مورد برایم ارسال نمایند.

 

 

 


» نظر

اعتراض شدید مردم بخش قطرویه و ناتمامی سخنرانی محمد سقائی

 

حاشیه های سفر استاندار محترم فارس به بخش قطرویه

استاندار محترم فارس جناب آقای دکتر احمدی و هیئت همراه که روز جمعه 6 تیر ماه به شهرستان نی ریز آمده بودند ، صبح روز شنبه ساعت حدود 15/10 وارد شهر قطرویه شدند . استقبال از استاندار فارس و هیئت همراه بسیار با شکوه بود. استاندار و هیئت همراه پس از ادای احترام به شهدای قطرویه وارد مسجد این شهر شدند. در ابتدای مراسم بخشدار قطرویه ضمن خیر مقدم به میهمانان گزارشی از اقدامات خود در مدت چند ساله مسئولیتش ارائه نمود، که چندان مورد استقبال حاضرین قرار نگرفت. از گوشه و کنار مسجد اینطور شنیده می شد که بخشدار بیشتر گزارش عملکرد ضعیف خود را می گوید و نه درد اصلی مردم محروم بخش. پس از بخشدار آقای پرتو رئیس شورای بخش که از قبل هیچ وقتی برایش در نظر گرفته نشده بود، علی رغم میل بخشدار و  با اصرار مجموعه شوراها، توانست  5 دقیقه وقت گرفته و  به برخی از مشکلات مردم بخش اشاره  نماید که مهمترین آنها کمبود شدید آب شرب در همه مناطق بخش قطرویه بود. پرتو در انتهای فرصت اندکی که داشت به نکته ای اشاره کرد که بخشدار قطرویه با شورای بخش هماهنگ نیست و در مواردی مانع کار شورا می باشد. اشاره پرتو به این موضوع که بخشدار ناهماهنگ با شورای بخش می باشد، نگرانی هائی که از قبل بین حاضرین از عملکرد بخشدار وجود داشت را تشدید نمود. نوبت برای صحبت کردن به نماینده مجلس آقای سقائی که رسید فضای جلسه به گونه ای دیگر شد. گوئی حاضرین از شنیدن صحبتهای تکراری و بدون عمل وی طی سالها خسته شده بودند و لذا هیچ تمایلی برای شنیدن سخنان وی دیده نمی شد. صحبتهای نماینده بیشتر با توجیه عملکرد ضعیف خودش و نبودن اعتبارات اشاره شد و تقصیرها را همه به گردن دیگران می انداخت و اشاره ای به مشکلات اساسی مردم که در اصل وظیفه نماینده برای پیگیری آن است نکرد. با گذشت چند دقیقه از صحبتهای نماینده اعتراضات به ایشان و عملکرد ضعیف وی شروع شد و حاضرین در مسجد یکپارچه معترض بودند. اعتراضات به حدی شدید شد که علی رغم تقاضای مکرر نماینده برای ادامه سخنرانی، مردم اجازه صحبت کردن را به وی ندادند و وی مجبور شد تریبون را رها کرده و در محل قبلی بنشیند. بعد از این اتفاق یکی از اهالی منطقه رودخور چند دقیقه وقت خواست و 3 دقیقه وقت به وی داده شد. ایشان هم رو به استاندار نمود و گفت من با پشتوانه 60 شهید بخش قطرویه صحبت می نمایم. وی ضمن تشکر از استاندار و فرماندار که به منطقه تشریف آوردند و اظهار رضایت از فرماندار شهرستان، گفت، آقای استاندار ما اگر چه تشنه ایم، آب نمی خواهیم. اگر چه گرسنه ایم، نان نمی خواهیم. ما از شما انتظار داریم که مدیریت بخش ما را اصلاح کنید. مدیریت بخش ما ضعیف است و اگر بخشداری توانمند برای ما منصوب گردد ما این مشکلات را نخواهیم داشت. در همین زمان بود که حاضرین به وجد آمدند و با احسنت گفتن و تکبیر همه بر ضعف بخشدار صحه گذاشتند. در ادامه استاندار محترم فارس سخنرانی نمود و به مردم قول داد که در حد امکان مشکلات بیان شده و خصوصا مشکل آب شرب مردم عزیز بخش قطرویه را پیگیری و حل کنند.

امیدوار هستیم تا این سفر منشا خیر وبرکت برای اهالی محترم بخش قطرویه باشد و مشکلات زیادی که از گذشته به دلیل ضعف مدیریت فرماندار سابق و بخشدار فعلی و عدم پیگیری نماینده مجلس برای مردم بوجود آمده است، با درایت و مدیریت دولت جدید بر طرف گردد./    

 

 


» نظر