سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
شیدای اصفهانی
عاشق آسمونی
علیرضااحسانی نیا:فرزانگان امیدوار
ازهردری-از هر کجا
جزیره علم
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
نظرمن
سارا
.:: بوستان نماز ::.
مُهر بر لب زده
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
کانون فرهنگی شهدا
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
کودک ونوجوان
سارا احمدی
.: شهر عشق :.
یادداشتهای فانوس
نور اهلبیت (ع)
باستان شناسی
برادران شهید هاشمی
مجله مدیران
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
زشت است بی تو زندگی زیبای عالم
سیاه مشق های میم.صاد
ورزشهای رزمی
مهاجر
مکاشفه مسیح
لــعل سـلـسـبیــل
عدالت جویان نسل بیدار
صدای مردم نی ریز
جامع ترین وبلاگ خبری
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
رودخور
بهمن یاراحمدی
مناجات با عشق
فقط من برای تو
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
*غدیر چشمه همیشه جاری*
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
دوست خوب
دوستانه
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
در محضر صاحبدلان
ورزشی
نگاه نو
معرفی نخل خلیج فارس
یاراحمدی
آباده
رودخور طبیعتی زیبا
انتخابات مجلس نیریز
نظرسنجی انتخابات مجلس
میثم علمدار
حامیان دکتر رضا صداقت ماه ترین
استاد طالبی
اینجا رفسنجان
استاد اسدنیا
عاشق کربلا
اشعار قدیم و جدید
وب شعر
بچه های قطاربنه
رضا یاراحمدی
استاد تقوی
جواد سعادت
بلوچ دانشگاه کار
مسلم پرویزی
مجمع فرهیختگان بخش قطرویه
نی ریز پرس
نبض نی ریز
تو چی فکر می کنی
فروشگاه فایل بلبل

ماجرای فروش آب سد چشمه عاشق به گل گهر سیرجان از زبان نبض نی ریز

 

به گزارش نبض نی ریز به نقل از شیرازه، «چشمه عاشق» نام سدی است در نی ریز. این پروژه 5 سال است هر چه ساخته می شود تمام نمی شود. سال گذشته آبگیری آن آغاز شد و حالا حالا با این اوضاع و احوال خشکسالی و بارندگی پر نخواهد شد اما برخی برای همین آب اندکی که پشت سد جمع شده نقشه ها دارند! مدتی است که مسئله فروش آب این سد به معادن گل گهر سیرجان بر سر زبان ها افتاده است اما هر بار مسئولین استان اعم از استانداری و سازمان آب فارس و فرماندار نی ریز آن را تکذیب کرده‌اند.به نوشته رسانه های محلی، استاندار فارس که چند وقت پیش به این شهرستان رفته بود گفته است: « بنده تا الان به هیچ‌وجه نشنیده‌ام که قرار است به گل‌گهر یا جای دیگری بدهند. گل‌گهر و چادرملو یک قراردادی داشتند با بخش خصوصی که آب خلیج فارس را شیرین کنند و منتقل نمایند؛ من طرحش را  هم دیده‌ام. قطعاً اگر قرار باشد قطره‌ای آب از استان فارس به کرمان برود ما جلوی آن می‌ایستیم. خود نی‌ریز دچار کم‌آبی است و برای فولاد نی‌ریز آب لازم است. شما نگران نباشید؛ این اتفاق نخواهد افتادآب منطقه ای فارس هم اعلام کرده است: «از سد چشمه عاشق هیچ‌گونه آبی به شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اختصاص نیافته است».به نوشته برخی رسانه ها اما مجتمع گل گهر سیرجان ادعا کرده است: با آب منطقه‌ای استان فارس قرادادی مبنی بر خرید آب تا 8 میلون مترمکعب در سال دارد.امیری فرماندار نی‌ریز درخصوص ادعای گل‌گهر مبنی بر خرید آب از فارس به خبرنگار شیرازه گفت: این ادعا را از طریق سازمان آب منطقه‌ای بررسی کردیم و طبق گزارشات ارسالی برخلاف ادعای گل‌گهر هیچ قرارداد و تعهدی برای تامین آب گل‌گهر از سد چشمه عاشق‌ نی‌ریز وجود ندارد.

محمدرضا امیری با تاکید بر اینکه تا زمانی که در شهرستان به آب نیاز است به شهرهای دیگر فروخته نمی‌شود، گفت: اگر در سال زراعی آینده باران رحمت خدا نازل شود و آب‌گیری سد و ذخیره آب خوب باشد، تامین آب آشامیدنی در اولویت است و در مرحله اول آب شرب روستاها و شهرهای بخش قطرویه تامین می‌شود سپس اگر آب مازدای وجود داشته باشد در صنعت فولاد نی‌ریز و کشاورزی استفاده خواهد شد.

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز اما نظر دیگری دارد. وی در خطبه های نماز جمعه 15 خرداد امسال، با انتقاد از اختصاص ندادن سهم حقابه شهرستان گقت:  آب سد چشمه عاشق را که درست کرده‌اند،‌ زیرزیرکی می‌فروشند.امام جمعه نی‌ ریز افزود: مردم آن منطقه دارند از تشنگی ناله می‌کنند، فریاد می‌زنند و محیط زندگی‌شان را ترک می‌کنند. درخت‌هایشان دارد خشک می‌شود و حاصل عمرشان از بین می‌رود. آن‌وقت یک مدیر کل می‌آید و هرکار دلش خواست می‌کند. مردم این همه شهید داده‌اند که آن‌ها هر کار دلشان خواست بکنند؟ نه، ‌این‌طور نیست. مردم نمرده‌اند،‌ مردم‌ زنده‌اند و احترام دولت اسلامی را دارند،‌ اما در عین حال انتظار عدل اسلامی را نیز می‌کشند. تحقیق کنید؛ ‌اگر این ‌مطلب صحیح باشد، حتماً باید جلوگیری شود. می‌گویند می‌خواهند از خلیج ‌فارس برایتان آب بیاورند؛ آبی را که دست‌مان است به دیگری بدهیم و خودمان انتظار بکشیم؟ این چه حرفی است؟ إن‌شاءا... مسئولین دولت، ‌نماینده مجلس و کسانی که دست‌اندرکارند، این پرده را بردارند و برای مردم روشن کنند که این واقعیت دارد یا نه. وقتی به یقین رسیدند، ‌برای مردم هم مطرح کنند. رودربایستی هم ندارد. چرا که اگرکار از کار گذشت، نمی‌توان چاره آن را کرد. باید قبل از وقوع واقعه، علاج درد کرد و به مردم توجه داشت. مسئولین بدانند مردم بیدار و هشیارند، مردم روشن‌اند، اهل تحقیق‌اند، ردیابی می‌کنند و آن‌چه را که زیر پرده است،‌ هویدا می‌کنند. این‌طور نیست که مردم نفهمند و ندانند و نگویند. حتماً می‌گویند، من هم وظیفه دارم که از حق مردم دفاع کنم.آیا واقعا آب سد چشمه عاشق را به کرمانی ها می فروشند؟ گرچه مسئولین آن را تکذیب می کنند اما هنوز در ذهن مردم ابهاماتی وجود دارد. قطعا توضیحات شفاف و صریح سازمان آب منطقه ای می تواند موضوع را برای مردم روشن سازد

 

 


» نظر