سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
عاشق آسمونی
شیدای اصفهانی
علیرضااحسانی نیا:فرزانگان امیدوار
ازهردری-از هر کجا
جزیره علم
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
نظرمن
سارا
.:: بوستان نماز ::.
مُهر بر لب زده
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
کانون فرهنگی شهدا
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
کودک ونوجوان
سارا احمدی
.: شهر عشق :.
یادداشتهای فانوس
نور اهلبیت (ع)
باستان شناسی
برادران شهید هاشمی
مجله مدیران
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
زشت است بی تو زندگی زیبای عالم
سیاه مشق های میم.صاد
ورزشهای رزمی
مهاجر
مکاشفه مسیح
لــعل سـلـسـبیــل
عدالت جویان نسل بیدار
صدای مردم نی ریز
جامع ترین وبلاگ خبری
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
رودخور
بهمن یاراحمدی
مناجات با عشق
فقط من برای تو
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
*غدیر چشمه همیشه جاری*
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
دوست خوب
دوستانه
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
در محضر صاحبدلان
ورزشی
نگاه نو
معرفی نخل خلیج فارس
یاراحمدی
آباده
رودخور طبیعتی زیبا
انتخابات مجلس نیریز
نظرسنجی انتخابات مجلس
میثم علمدار
حامیان دکتر رضا صداقت ماه ترین
استاد طالبی
اینجا رفسنجان
استاد اسدنیا
عاشق کربلا
اشعار قدیم و جدید
وب شعر
بچه های قطاربنه
رضا یاراحمدی
استاد تقوی
جواد سعادت
بلوچ دانشگاه کار
مسلم پرویزی
مجمع فرهیختگان بخش قطرویه
نی ریز پرس
نبض نی ریز
تو چی فکر می کنی
فروشگاه فایل بلبل

تحلیل کلی نتیجه انتخابان - نظر دهید

با سلام، ادب و احترام

قطعا بررسی و تحلیل آرای ماخوذه انتخاباتی پس از پایان هر دوره از انتخابات می تواند زمینه را برای تصمیم گیری صحیح برای دورهای بعدی فراهم نماید. خصوصا اینکه در شهرستان نی ریز متاسفانه دو دوره متوالی( مجلس هشتم و نهم) نتیجه به نفع رقیب تمام شد و تکرار آن بسیار مشکل و سخت خواهد بود. بنده هنوز ریز آرای این دوره از انتخابات را ندارم اما انچه به صورت کلی می توان اظهار نظر نمود را در زیر اشاره می کنم. امیدوارم در آینده ای نزدیک با ملاحظه ریز آرای بخش ها و روستاها و شهر های نیریز و استهبان بتوان اظهار نظر دقیقتری را ارائه نمود.

1- آرای بیشتر جمع اوری شده در هر دو شهرستان نی ریز و استهبان نسبت به دوره قبل که مجموعا به 99284 رای رسید. در دوره گذشته انتخابات که بنده کاندید وحدت شهرستان بودم مجموع آرای ماخوذه حدود 88000 رای بود که بنده توانستم 34500 رای را به خود اختصاص دهم.

2- سهم آرای ریخته شده به نفع 4 کاندید شهرستان نی ریز  56707 رای بود که 1/57 درصد از کل آرا می باشد  .

3- به نظر می رسد مشارکت روستاها و بخش ها در انتخابات عالی بوده است و اکثریت قریب به اتفاق مردم در روستاها و بخش ها رای خود را به همشهریان خود در شهرستان داده اند و این نکته بسیار بارز و خوشحال کننده و البته امیدوار کننده برای آینده است.

4- آرای داده شده در سطح شهرستان نی ریز به کاندیدای استهبان به میزان قابل توجهی کمتر از دور قبل بود در حالیکه آرای کسب شده توسط ایشان نزدیک به 3000 رای بیشتر از دور قبل گردید که این خود نشان دهنده اجماع و اتفاق نظر بیشتر استهبانی ها برای پیروزی در این دوره از انتخابات بوده است.

5- یکی از مهمترین دلائل سوق یافتن آرای روستاها و بخش ها به سمت  دو نفر از کاندیداهای شهر نیریز این بود که 4 نفر از کاندیداهای بخش ها ( کاندیداهای بخش قطروئیه- قوری- چاه سرخ و تنب شولی) به نفع وحدت شهرستان کناره گیری نمودند و از وحدت شهرستان با بیانیه حمایت کردند و طرفداران آنها در بخش ها به نفع دو کاندید شهر نی ریز رای دادند. 

6- حمایت کاندید وحدت دور قبل( این حقیر) و دادن بیانیه و سخنرانی به نفع وحدت شهرستان و همراهی با کاندیداهای شهر نیریز در بخش ها و روستاها توانست جو انتخاباتی را به نفع کاندیداهای شهر نیریز تغییر دهد و آرای نسبتا بالای آقایان خاوندی و کاوه پیشقدم ناشی از همین حرکت بود.

7- عامل اصلی شکست شهرستان در این دوره از انتخابات فقط و فقط یکی نشدن دو نفرکاندیداهای شهر نی ریز بود که متاسفانه با وجود کناره گیری کاندید های مطرح  بخش ها و روستاها مخصوصا کناره گیری اینجانب که کاندید وحدت دور قبل شهرستان با آرای زیاد بودم، این دو بزرگوار اصرار بر ماندن داشتند.

از همه دوستان انتظار است تا نظرات خود را در مورد این مطلب بنویسند تا با جمع بندی آن بتوانیم آسیب شناسی بهتری از آنچه گذشت داشته باشیم .

موفق و سرافراز در پناه امام زمان( عج) باشید


» نظر