سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
عاشق آسمونی
شیدای اصفهانی
علیرضااحسانی نیا:فرزانگان امیدوار
ازهردری-از هر کجا
جزیره علم
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
نظرمن
سارا
.:: بوستان نماز ::.
مُهر بر لب زده
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
کانون فرهنگی شهدا
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
کودک ونوجوان
سارا احمدی
.: شهر عشق :.
یادداشتهای فانوس
نور اهلبیت (ع)
باستان شناسی
برادران شهید هاشمی
مجله مدیران
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
زشت است بی تو زندگی زیبای عالم
سیاه مشق های میم.صاد
ورزشهای رزمی
مهاجر
مکاشفه مسیح
لــعل سـلـسـبیــل
عدالت جویان نسل بیدار
صدای مردم نی ریز
جامع ترین وبلاگ خبری
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
رودخور
بهمن یاراحمدی
مناجات با عشق
فقط من برای تو
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
*غدیر چشمه همیشه جاری*
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
دوست خوب
دوستانه
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
در محضر صاحبدلان
ورزشی
نگاه نو
معرفی نخل خلیج فارس
یاراحمدی
آباده
رودخور طبیعتی زیبا
انتخابات مجلس نیریز
نظرسنجی انتخابات مجلس
میثم علمدار
حامیان دکتر رضا صداقت ماه ترین
استاد طالبی
اینجا رفسنجان
استاد اسدنیا
عاشق کربلا
اشعار قدیم و جدید
وب شعر
بچه های قطاربنه
رضا یاراحمدی
استاد تقوی
جواد سعادت
بلوچ دانشگاه کار
مسلم پرویزی
مجمع فرهیختگان بخش قطرویه
نی ریز پرس
نبض نی ریز
تو چی فکر می کنی
فروشگاه فایل بلبل

مختصری از زندگی نامه و سوابق دکتر صداقت

بسم الله الرحمن الرحیم

حسبنا الله و نعم الوکیل

نعم المولی و نعم النصیر

مختصری از زندگی نامه و سوابق علمی، فرهنگی، سیاسی و مدیریتی

دکتر رضا صداقت

 کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی

 اقتصادان ، عضو هیئت علمی و محقق برجسته اقتصاد کشاورزی 

 

دکتر رضا صداقت متولد سال 1349 در روستای رودخور از توابع  بخش قطرویه شهرستان نی ریز می باشد. ایشان تحصیلات دوره ابتدائی و راهنمائی را در همان روستای زادگاهش تمام نمود و تحصیلات دوره متوسطه را در دبیرستان امام خمینی نی ریز ادامه داد. در سال 1369 وارد دانشگاه دولتی شیراز در رشته اقتصاد کشاورزی گردید و تحصیلات خود را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آن دانشگاه به پایان رسانید و در سال 1376 با رتبه ممتاز فارغ التحصیل شد. پس از اتمام تحصیلات کارشناسی ارشد، خدمت مقدس سربازی را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فارس گذراند و بلافاصله پس از پایان خدمت، جذب وزارت جهاد کشاورزی شده و در مؤسسه تحقیقات پسته کشور مشغول به کار شد.  وی تا سال 1382 به عنوان عضو هیئت علمی آن مؤسسه مشغول انجام کارهای علمی و تحقیقاتی بود و به طور همزمان در تعدادی دانشگاههای استان فارس و کرمان نیز دروس مربوط به رشته های اقتصاد، مدیریت، حسابداری، حقوق و کشاورزی را تدریس می نمود . در سال 1382 پس از گذراندن آزمون اعزام دانشجو به خارج از کشور و کسب رتبه برتر، برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری اقتصاد توسعه و سیاست کشاورزی، از طریق بورس مشترک وزارت جهاد کشاورزی و وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری به همراه همسر و دو فرزندش، عازم کشور هندوستان شد. ایشان در سال 1385 با عنوان دانش آموخته ممتاز از دانشگاه بین المللی علوم و کشاورزی بنگلور هند فارغ التحصیل گردید و با توجه به سوابق درخشان تحصیلی، موفق به دریافت مدال طلای آن دانشگاه از دست رئیس جمهور مسلمان آن کشور ( پروفسور عبدالکلام) شد. ایشان بلافاصله پس از اتمام تحصیلات مقطع دکتری به وطن اسلامی برگشت و از سال 1385 تا کنون در زمینه های مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی منشا خدمات ارشمندی برای کشور عزیزمان بوده اند. هم اینک وی مشغول خدمت بعنوان عضو هیئت علمی، رئیس بخش تحقیقاتی و عضو شورای مسئولین در مؤسسه تحقیقات پسته کشور هستند و به طور همزمان تدریس دروس مختلف اقتصادی را در رشته های علوم انسانی، کشاورزی و علوم فنی و مهندسی در چند دانشگاه استان کرمان بعهده دارند. ایشان همچنین با تعدادی از دانشگاههای جنوب و جنوب شرق کشور در راهنمائی و هدایت پایان نامه های تحصیلات تکمیلی همکاری موثر دارند و طی سالهای اخیر، نقش شایسته ای در تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و مدرسین و اساتید دانشگاهی داشته اند. در ادامه به اختصار به برخی از سوابق علمی، فرهنگی،اجتماعی- سیاسی و مدیریتی ایشان اشاره می گردد. امید است که این مختصر در معرفی این استاد و محقق برجسته کشور، مفید و موثر واقع گردد.

  الف: سوابق علمی و پژوهشی

چاپ بیش از 30 مقاله علمی در مجلات و نشریات معتبر داخلی و بین المللی در موضوعات مختلف اقتصادی و کشاورزی. ارائه 20 مقاله علمی در سمینارها و کنگره های علمی داخلی و بین المللی در موضوعات مختلف اقتصادی و کشاورزی. تالیف یک جلد کتاب به زبان انگلیسی و مشارکت در تالیف 5 جلد کتاب دیگر به زبان فارسی و انگلیسی در موضوعات مختلف اقتصادی و کشاورزی. تالیف 4 جلد نشریه علمی ترویجی مرتبط با اقتصاد و بازار پسته کشور. اجرای 8 پروژه تحقیقاتی استانی و ملی در موضوعات مختلف اقتصادی و کشاورزی. چهار مورد عضویت در انجمن های علمی داخلی و بین المللی. ده مورد عضویت در کمیته های علمی و تخصصی داخلی و بین المللی. عضو کمیته علمی و کمیته داوری چندین مجله علمی، پژوهشی داخلی و خارجی و البته فعالیتهای علمی و پژوهشی دیگری که در این مختصر نمی گنجند.

ب) جوائز و تقدیر به دلیل فعالیتهای شاخص علمی و پژوهشی

انتخاب به عنوان محقق و پژوهشگر برتر در استان کرمان و دریافت لوح تقدیر از دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال 1381. انتخاب به عنوان محقق و پژوهشگر برتر وزارت جهاد کشاورزی و دریافت لوح تقدیر از معاون آموزش و تحقیقات وزیر در سال 1388. انتخاب به عنوان دانش آموخته ممتاز در دانشگاه بین المللی علوم و کشاورزی بنگلور هندوستان و دریافت مدال طلای آن دانشگاه ، از دست رئیس جمهور هند در سال 2006 میلادی. 

ب:سوابق فرهنگی، اجتماعی و سیاسی

فعالیت بعنوان عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در شهر بنگلور، کشور هندوستان که زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری اداره می گردد و ارائه خدمات گوناگون فرهنگی، مذهبی و اجتماعی به دانشجویان عزیز ایرانی در خارج کشور و نیز ایرانیان مقیم در شهر بنگلور در فاصله سالهای 1385-1382 . تاسیس مجمع فرهیختگان علمی بخش قطرویه شهرستان نی ریز با همکاری جمعی از دوستان فرهیخته و دانشگاهی و فعالیت بعنوان مسئول شورای مرکزی آن به مدت 2 سال. تاسیس مؤسسه آموزش عالی مفاخر در شهر رفسنجان به اتفاق جمعی از اساتید و روحانیت شهر رفسنجان که هم اینک سه سال از تاسیس آن می گذرد و حدود 450 دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی در رشته های مختلف علوم انسانی-، تربیت بدنی، زبان انگلیسی و هنر در آن مشغول تحصیل می باشند. کاندیدا شدن برای انتخابات دور هشتم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه نی ریز و استهبان و انتخاب به عنوان کاندید وحدت شهرستان نی ریز با حمایت توده های مختلف مردم و روحانیت  و کسب حدود 34500 رای.حضور داوطلبانه در جبهه های جنگ در دوره دفاع مقدس در دوره تحصیلی دبیرستان و هم اکنون عضویت فعال در بسیج مهندسین استان کرمان و نیز همکاری علمی و فرهنگی با دفتر بسیج برخی از دانشگاههای رفسنجان .

 ج:سوابق مدیریتی

رئیس ایستگاه تحقیقات پسته رفسنجان وابسته به وزارت جهاد کشاورزی. رئیس بخش تحقیقاتی در موسسه تحقیقات پسته کشور وابسته به وزارت جهاد کشاورزی. عضو شورای مسئولین موسسه تحقیقات پسته کشور وابسته به وزارت جهاد کشاورزی. عضو هیئت موسس و رئیس شورای مرکزی مجمع فرهیختگان علمی بخش قطرویه شهرستان نی ریز. عضو شورای مرکزی و مسئولیت مالی و اعتباری انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در بنگلور هندوستان. عضو هیئت موسس و هیئت امنا در موسسه آموزش عالی مفاخر رفسنجان وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فن آوری. عضو و رئیس هیئت امنا در مدرسه راهنمائی فرهنگیان رفسنجان.عضویت در کمیته علمی کنفرانس های متعدد استانی و ملی، از جمله  چند دوره عضویت در کمیته علمی کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران.

 د: تسلط به زبان انگلیسی

گذراندن دوره پایه در مکالمه انگلیسی در یکی از معتبرترین مراکز آموزش زبان انگلیسی در شهر بنگلور هندوستان. گذراندن دوره پیشرفته در مکالمه انگلیسی در یکی از معتبرترین مراکز آموزش زبان انگلیسی در شهر بنگلور هندوستان. گذراندن دوره کاربردی زبان انگلیسی در یکی از معتبرترین مراکز آموزش زبان انگلیسی در شهر بنگلور هندوستان. تحصیل در مقطع دکتری در یکی از معتبرترین دانشگاههای انگلیسی زبان در کشور هندوستان و تالیف پایان نامه دوره دکتری و دفاع از آن به زبان انگلیسی.تهیه دو کتاب در زمینه اقتصاد کشاورزی به زبان انگلیسی.چاپ بیش از 10 مقاله به زبان انگلسی در معتبرترین مجلات علمی بین المللی. فعالیت بعنوان عضو هیئت داوران و عضو کمیته علمی در چندین مجله علمی بین المللی. ارائه چندین مقاله علمی در مجامع و کنگره های علمی بین المللی به زبان انگلیسی در کشورهای هندوستان، ترکیه،اندونزی، اسپانیا و استرالیا .                                                                                                           

                                               و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب 

دوستدار و ارادتمند همه شما خوبان   

رضا صداقت


» نظر